Annons

16 oktober 2012

" - Vad ska vi äta idag?"

Det gick ganska bra förra veckan att följa matschemat. En byte plats och en uteblev men i det stora hela blev det som jag tänkt. Mycket skönt att slippa fundera två gånger över frågan [som jag hatar]: " - Vad ska vi äta idag?"
 
Så nu tänkte jag plita ihop en för denna vecka oxå. Lite svårare då kylen är tom och det är tre dagar kvar till barnbidrag men man gör sitt bästa.
 

Läste en blogg för ett tag sen att en familj på fem personer köpte mat för drygt 6000 pix i månaden och bloggerskan undrade över hur mycket alla andra köpte mat för. Herregud tänkte jag, vad äter folk? Smulor och vatten? Vi är 3 och 1/2 och gör lätt av med 6000 kr och mer utan blöjor inräknat och då återvinner vi ju min mat typ genom att Alice äter det som jag äter genom amningen. Inte tycker jag heller att vi köper dyr mat. Snarare tvärtom. Jag är så trött på falukorv att jag skriker rakt ut snart.

Måste vara mjölken. Vi slurpar nog i oss en till två liter om dagen. Många kaffe blir det.

2 kommentarer:

  1. Om vi skulle vara duktiga och storhandla varje vecka så landar vi nog på ca 6000:- i månaden lite drygt.
    Men nu storhandlar vi varannan (barn) vecka + kompletteringshandlar på (dyr) ica och då hamnar vi på typ 1500/v

    Jag tycker vi ska dra ihop massa människor och anordna ett receptbytar-knytis.
    Man lagar några favoriter och tar med recept så kan man gå runt och smaka och byta recept.
    <3

    SvaraRadera
  2. Vi är 5 och innan vi kollade över våra matutgifter kunde en månad gå på 14000kr.det är mycket. Men nu landar vi på cirka 6-7 000 per månad.

    SvaraRadera

Annons