Annons

7 oktober 2012

Dax för nattinussen

Det bästa som finns är att natta barn förutom de hopplöst tråkiga och meningslösa böckerna de ibland väljer att man ska läsa.

Bamse var inte aktuell, inte Pelle Svanslös heller. Jag hade hoppats på Pettson och Findus, dem diggar jag men nix, det gick inte för sig.

Jag försökte med bockarna bruse men Peter Pan vann tillslut. Åhhhh va kul det ska bli att läsa om en kille i grönt som flyger.... Bättre det iallafall än blixten-boken, den är synnerligen gräslig.

Vad läser ni för era barn om ni har några eller har ni någon favorit sen ni var små?


Själv älskade jag Isac Singers sagosamling "Hästen Suss och gubben Naftali". Helst skulle min pappa läsa. Han är i världsklass. Bäst på att läsa gonattsagor. Han läste alltid länge och långsamt med massor av inlevelse.

Astrid Lindgren var aldrig någon storfavorit men jag tyckte mycket om Lotta på bråkmakargatan och Ronja. Pippi gillade jag inte alls. Jag tyckte hon var pinsam och ouppfostrad.

Nu sover barnet och mamma ska unna sig en dusch.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons