Annons

18 oktober 2012

Ett rent nöje

Den här måste ni prova! Den doftar gudomligt! Rena fröjden att kliva in i tvättstugan bland den rena tvätten och tumla - sortera - vika. Länge sen jag hittat ett sköljmedel som jag tycker om så mycket som detta. jag köpte fem flaskor av ett sköljmedel jag gillade förra sommaren men jag kunde inte använda det då jag fick äckelkänslor så fort jag öppnade flaskan. Min första och enda tanke är att jag kopplar ihop doften med missfallet för jag tvättade med det sköljmedlet under den perioden. Fjantigt kanske men jag kan bara inte.
 
Skönt att jag hittade denna raring som är min nya vapendragare i tvättkriget.
 


Imorgon ska jag dessutom uppgradera mitt allra käraste hjärterum [tvättstugan dåra] med att beställa en ny torktumlare för presentkortet jag fick när jag fyllde 30. En Cylinda tk 500! Jag sitter här och dreglar....

Sjukt skönt att slippa öppna fönstret och häva ut vent-röret varje gång man ska tumla, dessutom börjar det bli satans kallt och då duschen är i samma utrymme är det inte jättegosigt att duscha och tumla samtidigt.

Svar ja: Jag tumlar oavbrutet typ. Att hänga tvätten [förutom det som nödvändigt måste hängas] är inte ett alternativ då tvätten börjar mögla innan den blir torr och den luktar gammal hund. Hemskt. Jag fick frågan för ett tag sen om hur många tvättar jag kör per dag och mitt svar var: " - Ingen aning, många.." Ni kan tänka er hur det skulle gå utan tumlare och utan ventilation i huset.

Ventilation ska det oxå bli inom snar framtid med det kostar liiiite mer än en tumlare....

 
Snart är du min undersköna maskin

2 kommentarer:

  1. Allt låter väldigt miljövänligt. Inget du som har två barn tänker på...?

    SvaraRadera
  2. Det är nog långt ifrån miljövänligt oavsett hur många barn jag har men tvätta måste man och vill ogärna ha svartmögel från fuktskador i huset.

    Sen kan vi ju diskutera ventilation som däremot deffenitivt är mycket miljövänligt då det återvinner 98 % av värmen i huset.

    Så svar på din fråga om jag tänker miljövänligt? Visst fan gör jag det.

    SvaraRadera

Annons