Annons

19 oktober 2012

Tack kära pappa!

Så kom jag hem med både torktumlare och tvättmaskin efter dagens strapats. Tösabiten i kassan tog ett extra stort andetag då jag betalade med presentkortet. Jag nickade stolt och förklarade att jag har en mycket snäll pappa. Hon i sin tur svarade att hon gärna ville byta pappa med mig. Jag tänkte att "Det vill du säkert med tanke på att han är ganska smart oxå" men jag sa inget mer utan log bara ännu lite bredare.

Till min besvikelse fanns inte Cylinda i 500-serien kvar att beställa och de andra modellerna rockade loss på runt 8000-9000kr.. [Biiilligt] Så det fick bli en tvättstapel från Electrolux.  De var rimliga i priset och fanns inne. Dock var topp-skivan på torktumlaren sprucken då vi packade upp den hemma så det var bara att ringa direkt och försöka få den bytt. Nedrans skräp. Jag som redan sålt min gamla tumlare. Jag får hålla till godo med min nya fina tvättmaskin.

Trots att det inte blev de maskinerna jag helst ville ha så känns det som en bra kompromiss.
Jag tror minsann att jag ska ta mig en sväng till tvättstugan och provtvätta lite. Hittade ett flummigt ångprogram samt ett program för täcken och filtar [?]

Spännande spännande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons