Annons

27 oktober 2012

Situation Täppvägen - Söndag kl 06:31

Eller snarare 07:31 egentligen. Nu är det officiellt vinter då det i natt försvann [eller blev det en extra? Jag lär mig aldrig..] en timme. Jag och barnen har hittat upp i soffan, alla under ett varsitt täcke. Jag dricker kaffe och bloggar. Alice pratar med sin platta kanin [oooo euuuu oooo euuu], Desmond konstaterar att de är dumma fåglarna som repar dvd-skivor. Han själv är helt oskyldig. 
 
 
Ute ligger frosten som ett glittrigt vitt hölje över löven.
 
 
Kan bli en lyckad dag idag. Vi ska invadera kära svägerskan, svågern och deras lilla raring. Mina barns lilla mini-kusin! Den första på Addes sida. Det ser jag verkligen framemot. Jag har stickat ett par strumpor till och med.
 
Till kvällen tänkte jag pyssla och ordna lite för nästa helgs pumpakalas. Desmond har sedan länge önskat sig ett pumpakalas till sin födelsedag. Han föddes ju som bekant under halloweenhelgen. Jag låg där i soffan med skräckfilm och clementiner och plågades natten igenom av förvärkar. Så nu blir det utskurna pumpor, oranga ballonger, blå tårta och levande ljus till kvällens ände. Ryktet talar även om en pumpa-godis-jakt. Jag älskar att planera barnkalas!
 
Jag hade även planer på att binda en jättestor krans att hänga bredvid dörren som man kan pynta och pynta om efter vinterns alla helger.
 
Åhhh vad jag känner mig huslig!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons