Annons

16 oktober 2012

Ordning i röran

För ett tag sen, över en kopp kaffe i systers studio satt vi och skojade om hur lustigt det är att jag kan ha manisk ordning i kökslådor, bokhyllan, garderoben. Älskar små korgar att sortera i. Allt har sin plats men så har jag samtidigt delar av hemmet som är i total kaos och som kan vara i detta tillstånd i månader [år] utan att det bekommer mig. Innan min syster skojade om det hade jag inte tänkt så mycket på att jag gör på detta vis men nu inser jag vad hon menar.




Pyssel och syrum     
Alice rum
För tillfället har jag inte bara ett kaos-rum utan två. Vägg i vägg.
Idag känns som en bra dag att göra något åt saken.
 
Alice har ju fyllt 2 månader och planen är att när jag slutar amma, någon gång efter 6 månader förhoppningsvis att hon då ska flytta över till sitt rum. Känner jag mig själv rätt vilket jag oftast gör kommer jag att behöva minst 4 månader på mig att rensa upp allt skräp. Vart börjar man dock?

Man börjar med en latte. I stor rosa kopp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons