Annons

17 oktober 2012

Totalt innehållsfritt

Vad blir det av denna gråa tråkiga höstdag mån tro? Vad har vi för planer? Jag ser ju till att aldrig vara sysslolös och har tusentals ideer som ska infrias någon gång men idag behöver vi handla för vi har I N G E N T I N G att laga middag på. Eller vi har lövbiffen men utan öl och potatis blir det inte så mycket sjömansbiff... typ bara lövbiff.

Desmond är hemma me snorig näsa för femte dagen i rad [helt otroligt att jag ännu inte fått psykbryt, det var nära igår då han hoppat fram och tillbaka i soffan med sina mästerkattengubbar i över en halvtimme och vägrat sluta trots otaliga tillsägelser] Nå, bussen går om en timme och 40 minuter och med vändande resa som man alltid måste planera in om man ska åka buss hit ut till sälla jaktmarkerna kring Vika har jag i runda slängar 57 minuter på mig att handla. Tur att hållplatsen ligger nära affären.

Då denna månad är synnerligen ofet [jag är mammaledig och adde fick halv lön] tänker jag ta vara på alla erbjudanden, jag har ju gott om tid att slösa bort på meningslösa saker [inte egentligen] hur som helst så fick jag hem rabattkuponger och ett paket gratis bacon att hämta. Taaackar! Inte för att jag är ett dugg sugen på carbonara men det är mat iallafall. Tänkte även försöka mig på konststycket att panta lite burkar. Jag får liksom ont i magen om jag slänger dem och det kryllar inte precis av knattelag som kommer och ber om dem till sin fotbollsresa här ute i skogen. Dessutom har jag ingen bra plats att förvara dem, och nej Alice rum är ingen bra plats även om hon inte "är" i sitt rum frekvent.

Fortsättningsvis kom jag halvvägs i pysselrummet igår. Jag får lite mini-ångest över alla projekt jag har på lager som jag skulle vilja sätta tänderna i men som blir liggandes på hög då det alltid är någon liten [eller stor] som behöver min uppmärksamhet. Adde kan ju som bekant inte amma. :Þ

Nåja, vad är en bal på slottet? Jag har iallafall lyckats få ner alla 200 tulpanlökarna. Nu återstår bara att skaffa ett 2 meter högt staket runt tomten så inte de glupska rådjuren äter upp dem.

Tjoflöjt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons