Annons

25 oktober 2012

Dutt och Datt

Vi har haft ett par riktigt trevliga dagar! Så underbart att vara mammaledig. Tvåmånaderskontroll och långpromis runt ringvägen med Sara på onsdagen som avslutades med en middag hos dem på kvällen. Toppendag från början till slut. Igår stannade vi hemma hela dagen, gjorde konsekvent ingenting, drack kaffe och grinade till avsnitt 3 av Ink master och fick besök av både Ellinor och Erika. Kaffe kaffe kaffe hela dagen. Så nu idag sinar [ko]mjölken och vi planerar en tripp för att handla, fika med Annickan och Bonnie at PMS Studio samt hämta ett babygym jag köpt begagnat i Hemfosa. Lilla flisan blir som tokig av glädje när man lägger henne på skötbordet under mobilen med ballonger och kuliga cirkusdjur. Vi provade även pingu-gungstol här om dagen och den var bara så kul så nu ska hon få ett ordentligt babygym. För 150 riksdaler, taget!

Ett sånthär typ. 

Bild lånad från google
 
Visserligen har det funkat med fårskinnet oxå men det känns som att hon ledsnar fort då hon inte har något att titta på och vi alla andra på två ben hamnar ju så högt upp så om hon ska se oss måste vi ner på golvet. Jag ligger gärna på golvet men ibland behövs jag på annat håll. Eller göra annat för den delen. Första veckorna låg hon exempelvis på skötbordet då jag duschade. Vågat jag vet, men hon var inte lika vild då och låg som i "skål" lugnt och fint och tittade på ballongerna i evigheter. Nu vågar jag inte då hon vevar och fladdrar runt, skruvar sig och ska prata med apan och elefanten. 
 

Sjukt kuliga killar de där som hänger där
 
Ett babygym, eller lekmatta är ju lite lättare att flytta runt oxå. Jag bokstavligen ÄLSKAR vårt skötbord och det blev så mycket bättre än jag tänkt mig [hur kunde jag vara utan innan??] Jag hade ju inget till Desmond då vi först bodde så trångt och sedan flyttade till ett hus med sannorlikt världens minsta badrum [dusch toa handfat med kommod och högskåp på 4 kvm, det ni!] Lika med ingen plats för skötbord men ack så bra det ett skötbord är! Jag trodde att jag egentligen inte skulle ha användning för det då jag är van att vara utan men som sagt hur kunde jag vara utan detta?
 
 Rymmer allt man behöver till en liten bebis
 


Bästa ideén var att sätta tavellister på väggen bakom, klockrent till alla krämer och burkar, tops och annat krams
 
Nåja, dax att piffa till oss innan det är dax att lufsa till bussen, tar bakvägen till Tungelsta idag tror jag. Bussen stannar ju inte alls långt från syrrans studio. Smidigt värre!
 
Hoppas på mer snö! Det är så vackert med allt det vita, gliiiittriga!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons