Annons

1 oktober 2012

Boot camp Vika

Dagen till ära fyller nu lilla fröken Alice sex veckor vilket i sig inte är särskilt speciellt men detta innebär för lilla halvporösa mig att jag nu kan börja träna!

Woop Woop!

Jag tog ett bad igår kväll för att även fira att jag nu varit "färdigläkt" i snart en vecka. Sjukt skönt med ett bubbelbad, tända ljus och bara tid för mig. Tanken slog mig då jag låg där i skummet och flurade: "-hur ända in i h-vete kom jag ner och i här sista veckorna innan förlossningen?" jag kommer knappt i och ur nu! Jag hittade även de sista magbilderna i kameran häromdagen och inser att det bara är tur och kanske lite kärlek till sheasmör som räddat mig från bristningar för så stor som jag var är helt galet. Ingen tvekan om vad kilona samlat sig direkt. Jag ska gräva fram bilden vid ett senare tillfälle för att ge lite perspektiv.

Återigen till träning och att det nu är dags att trolla bort de där extra 10 kilona jag burit runt på de senaste fyra åren.

När jag träffade Adde hade jag min målform och trippade runt på 57 nätta små kilon. Jag var nöjd och glad. Fyra år, två barn och en massa skräpmat senare väger jag nu idag exakt 10 kilo mer. 67 kilo tung. Lite i överkant enligt min mening dock har jag redan ammat bort alla 11 gravidkilona. Fint mannen!

Problemet är nu att jag är sjukt hungrig och småäter hela tiden. Gärna fel sorts mat oxå. Mycket vita snabba kolhydrater. Mmm pasta, smörgåsrån och formbröd! Inget är så gott som rostat formbröd med smör. Farligt gott. Det är en j*vla tur att jag ammar annars hade jag nog sett ut som mumin nu. Jag vet ju vad det beror på. Jag är en av dem som är sjukt känslig för socker och lätt blir beroende. Så det är nog även dax för en kolhydrats-detox. Förra gången jag byte ut alla snabba kolhydrater mot fibrer och protein [typ lchf fast inte slaviskt] försvann 11 kilo på 7 veckor utan någon träning what so ever. Bästa var att jag botade sockersuget samt mellanmålshungern. Så underbart att slippa vara kroniskt hungrig.

Så vad är nu min taktik? Mitt val av attack? Hur ska jag ta mig ner till 57 kg? Och gärna lite välsvarvade former?

Crosstrainer varje dag minst 20 min, några enkla styrkeövningar [måste vara realist och planera utefter min tidbank] framförallt på mage, rumpa och armar. Slopa ris, pasta, potatis, bröd. Till och börja med så får vi se hur det tar sig.

Vi börjar idag!

Vikt: 67kg
Midja: 91 cm
Lår: 60 cm
Stuss:103cm
Överarm: 29 cm



-Jag skulle ha postat detta igår men jag somnade... Blev inte så mycket crosstrainer precis.

Dock åt jag gratinerad broccoli och sallad till middag! Duktiga jag. Carbonaran till alla andra såg skitäcklig ut. Inte.

Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons