Annons

18 oktober 2012

Om att handla mat utan pengar och könsförvirring

Vårt lilla affären-äventyr gick helt enligt planen igår. Alla kom med hem, vi fick med oss det vi skulle i matväg [jag kom på toapapper i sista sekund] och det blev pengar över [?] Det enda som inte föll inom ramen var att Desmond fick för sig att måla hela ögonlocken med svart märkpenna strax innan vi skulle gå till bussen. Det syns inte på bilden men tanterna tittade lite extra länge på mitt barn i affären. Han skulle ha en "atuering" [tatuering] Jag brydde mig inte om att informera min son om att man sällan tatuerar på ögonlocken utan sa bara lite stillsamt att de oftast är flickor som sminkar sig på ögonen.

Jag har lite svårt för hen-begreppet och hur man vill avköna små barn. Pojkar och flickor är olika och har olika förutsättningar och fördelar här i livet. Man och kvinna kommer aldrig vara samma sak. Gud förbjude. jag är skitnöjd med att vara tjej och skulle aldrig vilja bli tilltalad som hen, jag är tjej och inget annat. Att det sedan finns personer som byter kön eller tycker om personer av samma kön osv stör mig inte alls och det kommer jag att lära mina barn att alla former och varianter är lika värda men hen lämnar jag utanför. Självklart ska pojkar få sminka sig om de vill de men det är oxå viktigt för dem att vara medvetna om att det tyvärr inte är socialt accepterat att sminka sig som pojke. [nu pratar vi om att sminka sig som en tjej]

Samtidigt, tänk dig att du föds i fel kön och sedan byter kön och sen blir kallad hen. Jag tror inte att personen skulle uppskatta det. Man ska kunna vara stolt över det könet man föds till eller själv väljer såklart. Att män och kvinnor sedan behandlas olika efter kön i samhället som stort är mer än jämställdhets fråga precis som huruvida man är vit eller svart i färgen. Hen skulle i det fallet motsvara grå...? Ni hör ju själva hur löjligt det är.

Sidospår... jag vet...


Otålig liten . "- När kommer bussen egentligen mamma?"
Hela 62 kr i burkform





Flisan sov under hela utflykten


Om jag hade lagt mig ner hade jag somnat direkt och det syns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons