Annons

20 oktober 2012

Rent hypotetiskt

Så här gick mina tankar då jag i morse då jag brede min leverpastejsmacka:

"Vilken sida är egentligen upp på en knäckemacka? Den med hålen eller den utan? Jag har alltid den sidan med hål uppåt och bre smör på. Detta är ju en smaksak såklart och inte spelar det någon roll..

...tills man kommer till dilemat med katten och smörgåsen? Man säger ju att en katt alltid landar med tassarna nedåt. Likadant är det med smörgåsen som alltid landar med smöret nedåt. Om man nu skulle binda fast en smörgås med smöret uppåt på ryggen på en katt och sedan släppa den från hög höjd, vad kommer hamna nedåt. Tassarna eller smöret?

Och hur blir det om man snurrar till det ännu mer och använder knäckebröd med fel sida till smöret?

Allt är ju rent hypotetiskt men ändå....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons