Annons

1 december 2014

Hang up´s

Ni vet när man får för sig något och inte kan släppa det..

Detta drabbade mig igår efter mitt blogginlägg om bebis-prylar som nu börjat komma fram ur förrådet. När jag insåg att jag inte hade en åkpåse som passar liggdelen till vagnen började jag genast googla runt efter en. Det finns en hel del, det mesta är svart eller typ brunt. Jag har redan en i svart och grått.De flesta var stora och dyra. En voksi kostar typ 2500kr. Två och ett halvt tusen för en åkpåse!!?? Är det nitroglycerin man ska lägga i vagnen eller?

Inget ont om just det märket, kvalitén måste ju synnerligen vara utöver det vanliga om man tar så bra betalt. Men det är inget för mig. Jag skulle aldrig ha samvete att lägga ner så sjukt mycket pengar på något man använder i några månader. Tyvärr hittade jag inget vettigt för runt tusenlappen heller. Alla är tråkiga och ser plastiga ut. Gillas INTE!

Jag började fundera kring att sy en själv men då måste man vara noga med tygvalen så att den är vindtät och någorlunda vattenavisande.

Hmmm......

Den skulle behöva någon form av isolering, läste i syforum att flera använt tunna billiga täcken från IKEA som man tydligen slaktat och sytt i. Samtliga kunde även rekommendera minst två paket extra nålar då de tydligen gick av hela tiden.  Jag kände mig inte helt sugen.

Tillslut fick jag för mig att ta fram åkpåsen jag har och testa om den går i liggdelen eller om jag helt enkelt måste köpa något skräp någonstans. Men dra på trissor! Den passade perfekt! Inga problem att få ner den inte!

Nu är jag lycklig. Problem solved!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons