Annons

21 december 2014

Fjärde advent

Ambitionen är på topp men ibland måste man få fuska lite också. Så det blev ett köpe-pepparkakehus i år. Jag och Desmond pyntade loss medan lillasystern sov. Med erfarenhet av hjälpen jag fick av henne när jag tidigare på dagen skulle spackla så kände jag spontant att hennes medverkan inte var en bra ideé. Min ena gympasko fick lite mer spackel än vad den behövde om man säger så. Hur som helst så var Desmond grymt nöjd med sitt "mjöliga" hus. Dessutom fick han äta upp resten av nonstop:en utan att behöva dela med sig med giriga glupska Alice.


Resten av dagen har jag roat mig med att göra lite julfint [läs: Städat upp fredagschipsen från hela vardagsrummet] Vi klädde grannen redan innan lucia och de mesta av pyntet kom upp redan första advent enligt tradition men mitt hem behövde synnerligen ett ansiktslyft från smulor och annat gott. Det är inte bra när solen kommer fram och lyser rakt igenom hela huset. Jag höll på att kräkas när jag såg hur skitiga mina köksluckor var. Direkt var jag där och skrubbade.


Dagen till ära har äntligen frosten lagt sig och verkar vara här för att stanna. Allt blir så mycket mer stämningsfullt när det blir lite vitt ute istället för blött och bruntgrönt. Ska jag orka baka lussebullar ikväll eller ska jag bara grotta in mig i mitt syrum och göra onödiga saker? Jo, jag vet, jag skulle enligt min första planering ha bakat igår men Minecraft tillsammans med Desmond kändes mycket mer lockande. Sjukt skojigt spel! Man kan springa runt i timmar och bygga slott och borgar och grejer. Vi är värsta teamet han och jag. Ibland är det bra att ha en tv-spelsnörd till mamma. dessutom gör det susen för mina förverkar att ligga ner och "slappa" i hans säng och spela på kvällskvisten. Jag är faktiskt fortfarande aktiv! Jag har kvalitetstid med barnen. Alice brukar också komma med "pandan" [ipaden] och sitta typ på mig och spela Bamse. Jättemysigt och jag slipper ha ångest över att jag inte gör något.


Trevlig sista advent för i år på er! Puss!

1 kommentar:

  1. Åh vad jag känner igen mig själv i det där när ljuset lyser in. Helt klart den största nackdelen med att ha ett ljust hem med mycket ljusinsläpp!

    SvaraRadera

Annons