Annons

29 december 2014

Huvudet fullt med ideér!

Oj oj oj vad jag boar just nu! Det märks att jag går in i slutet av graviditeten och nu tar tag i alla projekt jag lagt framför mig och inte riktigt orkat med. Jag hade en ordentlig dipp runt jul men den börjar sakteligen ebba ut och jag känner mig allt mer pepp igen.

Jag har fixat med skötbordet idag, vände det för att få mer plats och dammade av hyllorna. Hängde upp mobilen som hängt på handdukskroken nu i snart ett år. Organiserade för två blöjbarn. Hujeda mig.

Jag har tagit ut en byrå ur Alice rum för att ge henne mer lekyta. Plockade även bort korgen med småbarnsleksakerna 0-6 månader. Hon är ju stora tjejen nu. Min tanke är att införskaffa en redig möbel till vardagsrummet som är högre än den vi har nu [mina högtalare och wii:et klarar inte en bebis till] och fylla den med med lådor som jag sedan fyller med barnens gemensamma leksaker. Typ klossar, tågbanan, lego osv. I mångt och mycket för att barnen ska få mer luftigt i sina rum. Just nu är det hysteriskt överfullt i bådas rum.

Jag har kollat på ny matta till vardagsrummet. Denna från rusta är jag sugen på. ;)

Ni märker att det är mycket grafiska mönster just nu. När jag väntade Desmond skulle allt vara i antikbets. Med Alice var jag som tokig i turkosa färger och vitt. Lustigt hur man fungerar. Jag tänkte iallafall ta den svarta vardagsrumsmattan och lägga den i mitt syrum för det är förbannat kallt på golvet där och jag får ont i benhinnorna efter ett tag av att sitta och sy.

Hallbänken som stått i Alice rum ska ut i hallen igen. Målas vit men det tar jag efter att bebisen kommit. Ska sy en dyna till den i mitt uberfina organiska tyg från stoff och stil. Den blir en fondvägg bakom för att markera hallen, antingen i mörkgrått eller svart. Hallmattan är lika stor som "hallen" och är svart så vi får se hur jag gör med väggfärg. 
+

  815608 Satin natur m grå/gul droppe

Alice ska få tre Billy-hyllor att ha sina leksaker i tänkte jag. Till sommaren flyttar jag sygrejerna till gymrummet och gymrummet.... ja, jo jag hade en tanke om att inreda "spindelrummet" men vi får se hur ambitionerna ser ut. Vi måste oavsett byta innerdörrarna i den delen av huset som är från fortfarande inte är bytta sedan 74, så det kanske blir bättre med syrum i spindelrummet och att gymmet får vara kvar. Jag ska ju bli smal igen också har jag tänkt. 

;)

En vision jag haft var att inte ha några kartonger med skit i alls. Vilket jag har nu. Typ 10 stycken i just spindelrummet. Men om vi skulle göra om spindelrummet som ändå är 15kvm + till ett syrum så har jag ju ingenstans att ha skräp som jag egentligen inte använder. Flytvästar och sånt kan man ju ha i garaget. Känns dumt att ha ett tomt garage på 50 kvm som det inte står någon bil i, och ingen båt heller nu längre. Den lilla lilla detaljen att det just nu är fyllt till både bredden och höjden med ventilationsrör från sambons jobb är orelevant. Jag får nog in flytvästarna.

Boa boa boa....

Jo juste kanske ska säga att vi planerar att bo kvar några år och inte sälja detta år som vi tänkt först. 
Det kändes som en dum ideé med tre små barn och en ekonomi som precis går jämt ut varje månad. Nee vi väntar, vi har egentligen gott om tid. Lycklig är jag som satte 200 påskliljor i höstas! 

Hepp! Nu ska jag ta ner julgranen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons