Annons

27 december 2014

Politiskt korrekt?

Jag brukar ha som regel att undvika politiska utlägg i min blogg då jag inte på något sätt vill påverka någon i min omgivning politiskt men nu får ni ursäkta mig och se detta objektivt. Vi röstar alla på det vi tror på och det är helt okej för mig. Jag tycker inte sämre om någon för att de inte röstar som jag. Ja, jag kan ifrågasätta hur de tänker men aldrig deras val.

Dock kan jag säga att idag när jag läser i olika medier hur den politiska situationen utvecklar sig och hur ett av de partierna jag röstat för nu helt och hållet INTE gör det som jag röstat för känner jag mig både kränkt och sviken som väljare i ett demokratiskt val.

Allra värst känner jag mig nu rädd för vart vi kommer hamna. Livrädd. Jag förväntar mig svårare tider med nedgångar och en tuffare vardag. Jag förväntar mig ett hårdare klimat mellan folkgrupper med olika etnisk bakgrund. Jag tror att vad vi har sett i form av meningslösa bränder, bombattentat, förstörelse, hets och hot de senaste veckorna bara är början på en infekterad samhällskonflikt.

En konflikt som kommer ställa mycket på sin ända.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article20081052.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons