Annons

20 december 2014

Taggad till tusen

Idag tänkte jag spackla köket, montera pepparkakshus, baka lussebullar, hänga upp uteslingan [innan det kommer snö] sy några julklappar, städa köket så jag kan slipa det, bädda rent alla sängar samt tvätta ner smutstvätthögen till rimlig höjd. Måla klart den där hyllan till spjälsängen som fortfarande står i tvättstugan.

Första dagen på julledigheten? Märks det?

8 veckor kvar till beräknad förlossning [31 + 2]. Jag känner mig pepp.

Efter besöket hos barnmorskan igår är jag nu ännu mer övertygad om att lille herrn där inne kommer stanna i magen till den 18 februari. Precis som jag misstänkte har han nu vänt sig och är inte riktigt fixerad ännu [ruckbar] men det är bara en tidsfråga som barnmorskan uttryckte sig.

Vi hann inte ta något Hb eller blodsocker då jag var sen [stressad som tusan] Det var köer överallt, både från jobbet där jag höll på att få en vresig ford focus i sidan som minsann tyckte att jag skulle flytta på mig mitt i korsningen där det var stopp (?) och nere på parkeringen vid sjukhuset där det fanns EN parkering som det tog mig minst 10 minuter att komma in i med min fyrhjulsdrivna padda. Älskar svängradien på min bil *ironi* Men vi hann kolla det viktigaste.

Sumfundus: 31 cm
Vikt: 79 kg [+12 kg]
Hb: -

Blodsocker: -

Blodtryck: 130/80

Hjärtljud: 140 - 148 

Allvarligt uppmanade hon mig att jag ABSOLUT måste åka in och kolla livmodertappen om förvärkarna blir regelbundna. Med tanke på mina två tidigare graviditeter som inneburit tidiga förvärkar och sjukskrivning som följd för att inte föda för tidigt så är det inte konstigt att jag nu redan i vecka 32 har börjat min resa mot förlossning. Alice kom i v38 [37+5] tack vare bricanylen. Annars hade hon med största säkerhet kommit tidigare men jag var så inställd på att få föda på Södertälje att jag gjorde allt för att stoppa upp allt. Vi pratade om att jag inte kommer att ta bricanyl denna gång. Om min kropp börjar "föda barn" i vecka 35 som förra gången så blir det Huddninge. Dessutom lär min latensfas vara as-lång [typ veckor] så då kanske han kommer i vecka 37 eller 40 vem vet?

Jag fick iallafall nu ganska brått att fixa hemma. Jag känner mig pigg, glad och som sagt pepp så nu kör vi! Jag har redan börjat packa BB-väskorna. Precis som förra gången står de i spjälsängen så att jag kan kasta i saker jag kommer på till och från.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons