Annons

10 december 2014

Det går framåt, lite för mycket framåt

Här har vi nu en bebis som helt solklart har vänt sig och nu sysslar med fixering. Om jag nu mot förmodan skulle ha glömt vilket kön jag tillhör så är jag numer mycket väl medveten.
Den här smärtan och illande känslan down there är i särklass något extra kan jag säga. Jag kan inte minnas detta med varken Desmond eller Alice men å andra sidan vände sig Alice sent och fixerade sig aldrig. När jag väntade Desmond visste jag ingenting egentligen inser jag nu såhär tredje gången. 

Jag läste tillbaka i bloggen igår, runt september 2008 och blev påmind om att jag med sonen åkte in första gången med onda, täta sammandragningar i vecka 27. Jag blev sjukskriven med vila. Sonen är född i vecka 40+0. Då hade jag haft förvärkar typ fem veckor. Med Alice gav dem mig bricanyl i vecka 35 för att hon inte skulle komma. Då hade jag haft förvärkar sedan vecka 31-32. Hon är född 37+6. 

Nu har jag haft smärtsamma sammandragningar sen i förrgår. De kommer efter lunch, håller i sig under eftermiddagen och kvällen. Avtar något om jag badar varmt eller lägger mig ned. Idag har de kommit och gårt sedan två-snåret. Snittat på 8-10 stycken per timme. Jag läste någonstans att man bör ringa förlossningen för kontroll om man har 4-5 sammandragningar i timmen... Jag vet ju med mig att mina förvärkar kan hålla på i veckor men jag är ju bara i 30. Alltså 29+6 så okej då, snart 31. Känns som att 18 februari inte kommer bli ett födelsedatum. Det kan mycket väl bli en januaribebis. 

Jag känner mig trots detta ovanligt lugn över det faktumet att mina sammandragningar gör ont. Mer orolig är jag för foglossningen. Det blir allt svårare att gå. Dessutom ska vi till Skansen i morgon med klassen på julmarknad. Tur att jag var och fick akupunktur idag. Annars hade jag nog inte kommit längre än till trappan vid entrén imorgon ;)

Jag kände smärtlindring direkt på vägen hem idag efter behandlingen, vilket är första gången. Det brukar ta några timmar, en natt, innan effekten kommer men dagens omgång tog skruv. Dock upplever jag tyvärr att effekten nu oxå inte håller i sig lika länge. Detta är oroväckande för mina planer att arbeta till  31 januari.

Men än är det inte kört. Jag ska ta mig i mål!

Jag ska bara göra iordning min tonfisksallad så jag orkar traska runt imorgon. Pepp pepp!

2 kommentarer:

  1. Jobbigt med så onda förvärkar, men spännande att se när bebis tänker planera att komma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som tur är gör de ju inte ont så länge ;) någon minut bara. Men jag som är van att ha 1000 järn i elden blir så frustrerad av att inte kunna göra allt jag skulle vilja göra.

      Radera

Annons