Annons

6 december 2014

Motivation

Det blev inte mycket bebis-boa för mig igår. Helt slut efter att ha letat förlängningssladd till min julslinga typ överallt. Hittade en på rusta som jag trodde skulle passa. Men icke! Den passade inte! Jag blir tokig!! Hur svårt ska det vara att hitta en universalsladd liksom! Nåja, jag har ännu inte gett upp, annars får jag väl köpa en ny slinga till min sladd som jag nu har hemma, haha!

Vi lagade pommes med lövbiff till fredagsmiddag efter min mans önskemål. Lax för min del, hyfsat gott faktiskt. Jag gillar ju inget just nu. Svårt också när man valt bort kött vilket jag tycker doftar ganska gott nu, visst har jag smakat men det känns tokigt. "- Ät leverpastej!" säger barnmorskan, nja jo alltså...

I ärlighetens namn säger jag inget när jag blir bjuden på kött och det händer att jag i nödens lag äter det hemma fast jag verkligen inte har lust egentligen. Särskilt nu när jag väntar barn har jag inte varit riktigt strikt. Min kunskap om vad jag ska äta istället är för dålig för att jag ska våga för bebisens skull. Men på jobbet i skolan finns alltid vegetariskt och då frossar jag! Egentligen är det till lunch jag äter som allra bäst. Hemma äter jag knappt känns det som. Matlusten är noll. Frukt blir det en del, särskilt nu när mandarinerna är så goda.

Nu kanske ni undrar vad jag menar med bebis-boa? Jo alltså i mitt fall är det ganska brett: Allt från att spackla kök till att bädda spjälsängen faktiskt men här är en lista på saker jag skulle vilja ha klart till den 18 februari eller egentligen till 31 januari då jag tar min sista dag på jobbet på drygt 1,5 år:

  • Renovera klart köket.
  • Få upp hallen med hyllor, sy dyna till hallbänken
  • Måla klart hyllan till spjälsängen, sätta upp den
  • Sy ett babynest
  • Sy ett överdag till amningskudden
  • Sy mer bodysar i stl 56
  • Köpa snuttisar [jag har hittat gröna som jag vill ha]
  • Sy bäddset till spjälsängen
  • Packa klart babyväskan

Hallen är ju i köket och just nu är allt bara stökigt och våra vinterkläder ligger i gymmet för att jag inte orkar ha dem på golvet i köket. Sen ska jag ha en vagn och grejer där också, alltså det fungerar inte. Jag STÖR mig på köket faktiskt och tyvärr hänger spacklingen på mig då adde inte kan spackla.

Jag MÅSTE verkligen ta tag i det. Jag har egentligen inget annat som måste göra så jag har inga ursäkter. Fan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons