Annons

31 januari 2015

Hurra! Eller?

Totalt oeffektiv har jag varit idag. Vi lämnade vårt frusna hem runt kl 10, åkte till några vänner för att hjälpa dem med lite renovering. Jag låg på deras uber-sköna soffa och drack kaffe. Barnen lekte. Åkte vidare runt kl 15 till päronen, jag la mig på soffan igen och sov en stund. Vi fick lite middag och snackade lite skit. Åkte hem till ett VARMT hus.

Jo ni hörde rätt. När vi kom hem jobbade pumpen för fullt och elementen brann på som tusan??!
Någon snäll liten värmepumps-tomte har varit hos oss och sparkat på pumpen eller nåt. Nåväl, man vet aldrig när den ger upp igen men det är ganska trevligt att ha varmt igen. Vi njuter så länge det varar.

Jag passade på att tvätta håret snabbt som tusen då jag inte velat göra det innan. Visst hade vi varmvatten men mitt hår tar vanligtvis två dagar att torka (långt och med miljoner supertunna strån) och skulle jag nu ha tvättat det i ett kallt hus hade det väl inte torkat på en vecka. Inte så skojigt att ligga blöt i håret i en kall säng. I synnerhet inte då jag fortfarande är sjuk också.

Trots att jag vilat mer eller mindre hela dagen är jag ändå helt slut nu och längtar efter att få gå och lägga mig. Trött. Tlööööööött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons