Annons

10 januari 2015

Dagens MVC och gåvor över det vanliga

Idag har jag varit snäll mot mig själv. Jag gick av jobbet efter lunch runt 12 för att verkligen hinna i tid till barnmorskan. Förra gången kom jag typ 15 min för sent för att jag fastnade i jul-köerna vid port 73. Sjukt stressad och hann bara med hälften. Så som sagt så tog jag det lugnt idag. Väglaget är ju inte 100 heller så för att inte slira runt på motorvägen eller något annat äventyrligt var jag ute i god tid.

Besöket var lika trevligt som alltid. Vi pratade lite om förlossningsbrevet och om att jag varit inne innan jul. Tyvärr kunde hon inte svara på varför jag vaknar så tidigt mer än att jag ska prova att lägga mig riktigt sent nu ikväll och se om jag fortfarande vaknar kl 4 på natten. Gör jag inte det så är min kropp förmodligen så pass utvilad efter 6 timmar att den helt enkelt är redo att gå upp när jag vaknar sådär. Om jag ändå vaknar runt kl 4 i natt och är pigg vet hon inte riktigt vad det kan vara. Jag skulle höra av mig dirket om jag känner av att jag blir trött dagtid och får svårt att koncentrera mig eller känner mig yr. Då kanske de vill sjukskriva mig. Vi pratade lite om att jag inte kan sova på höger sida eller på rygg. Lille bebis blir helt sjövild därinne av det. Hon sa att det bara är gott att sova på vänster eftersom att blodflödet till mina organ och i förlängningen till honom är bättre om jag sover just så.

Fortfarande ruckbar, alltså inte fixerad. Han ligger med ryggen in mot min rygg och har sina fötter och händer utåt vilket förklarar att jag känner honom lite överallt.

Allt såg fint ut och om inget annat händer ska vi ses igen om 3 veckor ;)

Sumfundus: 34 cm
Vikt: 79 kg [ +-0 sen innan jul totalt 12 kg]
Hb:117
Blodsocker: 6.6
Blodtryck 120/70
Hjärtljud: 137 - 142

Jag fick med mig en kasse med barnkläder i pyttestorlekar från en kompis på jobbet. Vi har jobbat på gamla jobbet ihop också och hon var en av dem som jag verkligen ville skulle få en tjänst på mitt nya jobbet när det blev en ledig. Jag var dock inte förvånad att hon fick tjänsten, hon är verkligen värd den och synnerligen duktigt på det hon gör.

Hur som helst så vet de flesta som känner mig att jag har återbruk nära om hjärtat och tacksamt tar emot allt som går att använda igen men dessa barnkläderna jag fick bara så fina! De är som de knappt vore använda!


Jag blev så lycklig när jag packade upp dem att jag började gråta. Klart man har lite lätt till tårar med alla hormoner men allt är så fint och de är kläder för tusenlappar. För mig är dem ju nya och jag har just nu inte råd att lägga pengar på bebiskläder så jag är så tacksam. När hon frågade mig om jag ville ha trodde jag og att det var några enstaka plagg men detta är en hel garderob till en nyfödd.

Jag hittade några i storlek 50 som fick hoppa ner i BB-väskan direkt. Hur stora är oddsen? Bland mina färg-favoriter finns brunt, marinblått och randigt liksom och kolla här:


Tack finaste Jenny! Jag är evigt tacksam!

5 kommentarer:

  1. Åh, min pojke är också beräknad den 18 februari! :)

    Fin blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen va kul! Välkommen hit! Då är vi verkligen i samma båt just nu! Bloggar du? ;)

      Radera
    2. Såg att du hittat till min blogg :)

      Ska bli kul och följa dig! Speciellt när vi har samma bf ;D

      Radera
  2. Sv: Vad roligt att ha hittat hit! Kul med någon så nära i bf att följa!

    Jisses vilka fina kläder! Precis min smak också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger desamma! Jag älskar att läsa gravid-bloggar, särskilt när jag själv är gravid, hittills har jag bara haft en som är hyfsat nära att förla och idag hittade jag två! Winning! ;)

      Radera

Annons