Annons

18 januari 2015

En natt från helvetet

Om jag skulle uppskatta hur mycket jag sovit denna natt skulle jag höfta till med 2 timmar, sammanlagt. Är det pga kissnödighet och sammandragningar eller graviditet i allmänhet?

Nej

Det handlar om barn, katter och en sambo med hostattacker från självaste Armageddon. Jag vet inte hur många gånger jag varit uppe i natt och nej jag kan inte gå och lägga mig igen för jag somnar ändå inte. Tro mig. Jag har testat. Tillåt mig att självdö i ett hörn, helst mörkt och tyst. Jag är S Å trött.

Dock är barnen fortfarande hopplöst snoriga så vi vabbar i morgon och efter en lättare utvärdering kring min kvot och höga avdrag på lönen VS min mans arbetsuppgifter och möjlighet att arbeta in det jag går back på att vabba, kryddat med hur höggravid jag är VS hur förkyld han är så blir det jag som fortsätter vabba = Okej att vara trött.

För så är det och jag vet att det drabbar mig i framtiden, pension bla bla bla men jag har skyhög kvot genom min uppehållstjänst vilket i sig innebär att när jag vabbar en dag dras det exakt 792:- från min lön men jag får endast 458:- tillbaka per dag från fkassan. Vilket inte är 80% av min lön. Enkelt förklarat så dras det 1,5 dag i lön men fkassan återbetalar 80% av 1 dag. Om Adde vabbar dras det 1 dag från hans lön och han får tillbaka 80% av 1 dag. Nåja, jag gråter inte över 175:- och det är med mina sammandragningar/förvärkar helt ok att stanna hemma även o jag verkligen vill jobba men någon måste ju vara hemma. Jag smugglar INTE in några sjuka barn på dagis.

Man kan ju hoppas att alla sover i natt så även jag får ladda upp min energi lite. Känner att jag behöver det då min kropp säger ifrån mycket tidigare på kvällen då jag inte får sova om natten.

Jag vill ju sy, och måla och blogga och och och... jag är trött men ändå pigg och pepp. Vilket är sjukt störande.

Jag har lyckats baka bröd idag iallafall, eller lyckats återstår väl att se. Vi har ju inte provsmakat ännu

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons