Annons

16 januari 2015

Förberedelser

Det börjar så smått dra ihop sig nu i vecka 36 [bokstavligen, då jag har haft sammandragningar i soffläge sedan kl 8 i morse] så jag har allt mer försökt hinna med små grejer som egentligen inte är dödsviktiga. Såsom att hämta ut babyboxar av olika slag:

Här är Kronans apotek och Lloyds apotek. Dock har jag kvar Babyproffsen och apoteksgruppens att hämta ut ;)


Massor med skojiga saker i! Nappar, våtservetter och varuprover. Särskilt Kronans var verkligen inte snålt packad.


Mina snuttar från Snutten.se har också kommit. Passade på att beställa nya till Alice. Hennes gamla är typ grå nu av gamla oboyfläckar och dagissmuts. Hon tog alla tre nya direkt och bäddade ner sig på soffan. Kärlek direkt.

Jag valde efter mycket velande fram och tillbaka gröna till lillebror men jag vet inte om jag gillar färgen. Dock känns det inte som att det egentligen spelar någon roll och de funkar i grönt.

Jag fick hjälp av Alice att packa ner en av snuttarna till lillebror i BB-väskan. Förut har det varit lite oklart för henne att det är en bebis påväg och att den ligger i mammas mage. Hon är ju bara 2 år och 4 månader så det kanske är lite mycket begärt. Dock verkar hon nu ha koll på vart den är. Vad en "lillebror" är återstår att se. Vi tittade lite på bebiskläderna idag tillsammans. Hon älskar ju sina gosedjur och dockor. Hon klär dem och bäddar ner dem överallt. Så när vi öppnade lådan med babykläderna gav hon till sig med ett glädjetjut och tog upp en famn full med små bodys och kramade dem. Samtidigt som hon utbrast:

"-Lillebror!"

Det bådar gott.


Packningen till BB är i stort sett klar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons