Annons

8 januari 2015

Lägesrapport

Nå hur går det då för lilla mig som börjat jobba igen efter två och en halv veckas underbart skön och välbehövd ledighet?

Det går som smort!

Jag är så sjukt tacksam att den goa tjejen som ska ta över mig i klassen redan har börjat nu och går typ parallellt med mig vilket ger mig gott om tid att ta mig runt på jobbet utan att känna mig allmänt stressad. Dessutom ger det mig och alla andra för den delen mer utrymme för micro-paus i form av toalettbesök och hämtning av kaffe och frukt. Vilket annars känts som att stjäla tid från eleverna då allting tar mig så lång tid. Jag måste liksom ut, ner med hissen, knata bort till personalrummet och sen väl där göra det man ska, tillbaka till hissen som jag måste vänta på och låsa upp med nyckel [högstadieskola] sen måste jag alltid åt båda hållen stanna och se så att hissen låser sig igen så att inte någon busig 7:a gör kaos med hissen när jag lämnat den. Detta tar tid, minst en kvart. Ofta har det blivit i slutet av förra terminen att jag hoppat över micro-pauserna för att jag helt enkelt inte haft samvete till det men nu idag har det bara varit så himla bra!

Älskar mitt jobb!

Förvärkarna lyser med sin frånvaro [ta i trä] jag hade bara tre igår med start runt tre-tiden. Jag jublar och håller tummarna. Idag går jag nämligen in i vecka 35 och det var nu som jag fick mina första regelbundna förvärkar med Alice och efter kontroll hos förlossningen uppenbarligen påbörjat min latensfas. Känns lite knasigt att tänka så men jag vill verkligen jobba mina sista tre veckor ;)

Foglossningen håller sig också i schack. Jag ska gå på mitt sista besök för akupunktur nästa tisdag tänkte jag. Behandlingen har "hållt" i snart 3 veckor så det bör täcka upp until the end. Det tar så mycket av min tid [som jag hellre använder till annat faktiskt] att åka ner och ligga där på britsen med nålar i hela ryggen i 45 minuter. En sista gång, sen är jag nöjd.

I morgon ska jag till MVC och min söta barnmorska efter lunch. Hon är så gullig och jag längtar. Tänkte jag skulle prata med henne om att jag numer sen några dagar tillbaka vaknar så tidigt. Jag lägger mig runt kl 22, om jag inte redan somnat med barnen vid nattningen och vaknar strax efter kl 4 på natten. Varje natt. Inte kan jag somna om heller. Jag är inte kissnödig eller har ont. Jag är bara vaken. Ganska frustrerande när klockan ringer runt kl 6. Inte för att jag vet vad hon ska göra åt saken men ändå. Det ska bli spännande att se om han fixerat sig ännu också eller om han fortfarande är ruckbar. Det känns som att han trycker mer neråt men samtidigt är jag fortfarande tok-anfådd och har tungt att andas. Nåja, vi får se ;)

Flera har sagt att de tycker att jag smalnat av i ansiktet så det ska bli spännande och se hur mycket mer jag gått upp också. Mina järnvärden borde vara på topp, så mycket spenat och ärtor jag ätit på senaste tiden. Dricker ingen mjölk och häver i mig citronvatten. All mat lagar jag i gjutjärnspannan just to be safe. Järntabletterna hatar jag men trycker motvilligt i mig en varje kväll.


Bulan vecka 35 [34+0]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons