Annons

13 januari 2015

Krämpor

Flera av de gravid-bloggerskor jag följer som är typ lika långt gångna som jag i sin graviditet börjar nu unisont att prata olika krämpor och har märkbart ont nu allihop överallt.

Jag ska inte vara sämre. I feel with you girls! Vid fem-tiden idag kunde jag inte längre stå upp för jag har såna  F R U K T A N S V Ä R D A smärtor i livmoderns överkant. Jag känner mig som en sprängfärdig gås. Minsta lilla rörelse åt sidan eller lite framåt hugger som tusen knivar på en yta stor som min handflata. Dock bara på min högra sida. Jag misstänker att det är ligamenten drar och livmodern som just nu växer så fort nu att  min kropp inte hinner med. Borde jag kolla upp det? Det blir mycket bättre när jag använder vetekudden och lägger mig ner. Typ som att belastningen lättar. Ett varmt bad nu efter maten var som en stor mjuk kram. 

De är andra kvällen jag har så här och det kommer hemma när jag lagar middag = står upp längre än en kvart. Nåja, det är inte förlossning eller foglossnings-relaterat så jag chillar ett tag till och ser till att lägga mig ner. Måste påminna mig själv om att vara snäll mot mig själv och sänka mina krav. Man kan inte göra allt(ing) när man är höggravid.

Apropå snäll fick jag en "söt-tjockis" present av min sambo idag. Ett på haremsbyxor från Hangmatta. *lycklig* Stort med tanke på att sambon hatar såna här byxor och tycker att de är osexiga men han vet att jag ÄLSKAR dem. Så fantastiskt sköna. Jag tänker bo i dessa från och med nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons