Annons

21 januari 2015

NU får du komma... om du vill

En av de viktigaste milstolparna för mig har varit att ta mig till vecka 37 då jag räknas som fullgången och därmed är välkommen att föda mitt sista barn på Södertälje förlossning.

Idag ska jag fira med att baka nutella-kaka!


Dock får lille herrn gärna vänta några veckor till då jag ska jobba till nästa fredag :) Jag mår verkligen oförskämt bra just nu och det känns som att jag lätt skulle kunna vara gravid i 3-4 veckor till och sen har jag sett fram emot två veckors gravid ledighet med barnomsorg för att jag ska kunna få några timmar varje dag att göra klart saker som jag skulle vilja göra klart. 

Spackla
Sy
Måla
Laga mat och frysa in
Baka
Pyssla rent allmänt

Eller bara ligga i sängen och dricka jordgubbstea och äta filmjölksbröd med smör....

Nästa fredag då jag går "av" bör jag vara i 38 [37+1], vattnet gick med Alice 37 + 5 så vi får väl se om det blir en bebis i januari eller februari.

Sjukt mycket snö har vi iallafall och jag känner mig dö-nöjd med att jag köpt däckskydd till vagnen! Alla andra mammor köper nässugar och salvor. Jag har rustat för vintern! Det är min prio ett. Nu ska jag bara som sagt sy ett babywrap till bilskyddet tänkte jag och hitta en overall. Hittade en fin vit, lite plastig kanske, på Lindex igår men det fanns inga i stl 50 och 56 var gigantisk.

Nåja, dags att sätta spring i benen, det lär nämligen ta mig ett tag att skotta fram bilen :)



2 kommentarer:

Annons