Annons

5 september 2011

Ursäkta men jag fattar inte

Jag har fastnat i blogg-träsket. Det är bara att erkänna. Jag drivs just nu av jakten på den ultimata bloggen. Har hittat en del bra (riktigt bra) och en del riktigt dåliga och tyvärr är en av de sämsta konstigt nog en av sveriges mest lästa. Jag kände spontant när jag tråkat mig igenom de två första inläggen att jag verkligen inte behöver läsa just den bloggen fler gånger för med allra största säkerhet kommer det att stå EXAKT samma sak i blogg-inläggen för resten av all evighet när det gäller denna blogg.

Jag vet att vissa människor systematiskt spelar dumma och tror sig vinna något på detta men tyvärr tror jag att i detta fallet finns det inte mycket mer i den hjärnan än vad det finns i en fiskbulle. Dock blir jag lite arg på mig själv att jag retar upp mig på bloggen och dess författare för vem fan bryr sig egentligen men det är ju just detta faktum att tydligen gör väldigt många det eftersom att de väljer att läsa bloggen? Som att man skulle känna sig ett dugg rikare rent informationsmässigt då man slösat bort sin tid på att läsa blasket. Jag kan ju inte gärna kalla alla som gillar bloggen för korkade men vad är det som är så intressant?

Nu gör jag en grov ironisk liknelse: "Haha, jo men jag var på gymmet i morse, börjar bli riktigt tajt, sen ska jag fixa naglarna, lösögonfransarna, Haha :) (smiley) tuttarna, ta en löööjromsmacka på stuuuureplan, och så här gör jag när jag fixar mitt hår....ha ha smiley smiley smiley"

Nu tänker ni säkert: "Klassisk avundsjuka" men vet ni va? Näe, faktsikt inte. Jag befann mig i den sörjan (stureplan) för 4 år sen och kände mig alltid lite... missplacerad. Tro mig jag försökte verkligen (dvs jag visste inte bättre) men det gör jag nu och nej tack. Desto större hår och rödare drink som man helst inte ska ha köpt själv desto högre status.

Förstå mig rätt inget ont om stadsdelen i sig och många av dem som florerar kring svampen är mycket trevliga men man kan inte undgå att erkänna att en viss typ av "folk" dras till denna plats på jorden. Att motsäga sig detta vore att ljuga eller helt enkelt inte ha koll på läget.

Hur som helst...

Jag vet inte vad som är värst? Att folk läser detta (blondi-bloggen-arne) och tycker att det är bra/intressant eller att folk som jag blir allvarligt irriterade på att en människa kan vara så obotat pantad och fortfarande tjäna poularitet på detta?

Jag vet inte vad jag ska säga, jag får ont i huvudet bara jag tänker på det.

Visst, yttrandefrihet hej och hå, man behöver inte läsa om man inte vill men jag fattar bara inte. Kan nån förklara? Är det jag som är korkad egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons