Annons

21 september 2011

Jullan

..."Det får mig osökt att tänka på"

Jag tänkte egentligen på Julia först och sen på låten faktiskt. Var ska man börja? När det gäller Julia finns inga ord som räcker till. Det finns bara en Julia som Julia och det är just hon. Jag är ledsen alla ni andra Julior i världen men min Julia är nummer ett och nu när jag sitter här och lyssnar på denna låt om och om igen inser jag hur MYCKET jag saknar henne och hur jag önskar att jag hört av mig oftare.


Ber om ursäkt för det gräsliga youtube-inlägget men det var det bästa jag kunde hitta med rätt låt.


Första gången jag träffade julia v ar på Kos 2002, snart 10 år sen! En sur och grinig, blondin satt på uteserveringen till baren där jag jobbade. Jag gjorde vad jag kunde för att muntra upp denna bittra människa men hon var bakufull. På sin födelsedag och uppenbart besviken. Vi vill inte att Julia ska vara besviken = inte roligt. Hur som helst så ska jag kvällen efter få en praktikant i baren. Julia. Gud bevare mig, ska den surpuppan hänga i min bar en hel kväll? Hur ska jag stå ut? Kl 18:00 prick kommer en dockliknande figur i tajta jeans, glittrande topp och svarta skyhöga pumps. Min enda tanke va: "Hur ska den pinnsmala tjejen orka bära ispåsarna från kylen i köket och i de skorna?" Som jag fick på käften. Julia regerade. Jag hade en av de roligaste kvällarna i mitt liv.

Julia är allt på en gång (en sak i taget) Förutom att hon är gränslöst generös, mjuk, omtänksam, bubbligt rosa söt, tokrolig är hon helt galen och har inga prolem med att dansa på baren i änglavingar. men akta sig, om du är dum mot Julia eller någon hon känner för all del, blir hon elakast i världen, på sitt egna lilla blonda vis. En babydoll undercover med knivskarp tunga och en attityd som bräcker de flesta. Om man vill ha riktigt roligt ska man ringa Julia. Förstår inte varför jag inte gör det oftare än en gång om året?

Till mitt försvar har fröken varit borta en del, två varv runt jorden eller nått, jag har tappat räkningen. Julia gör allt jag önskar att jag gjort. Missta mig inte nu, jag älskar mitt liv trots allt och har skaffat mig allt jag önskat mig men Julia är ändå strået vassare. Här pratar vi verkligen om en dam som ser vad hon vill ha och ger sig inte förrän hon har fått det, utan att kliva andra på tårna. Julia har klass.

Jag hoppas att Julia vill fortsätta vara min vän även om vi inte ses så ofta.

Läs hennes blogg om en massa coola flygplan! http://thisisjulia.blogg.se/

1 kommentar:

  1. Näe men vänta lite nu! Åh nu fick jag en tår i ögat. Är det verkligen den här Julia du menar? Och, hehe, jag är faktiskt ganska elak när det behövs. Speciellt efter några shots för mycket ;) Ses nån dag? Snälla?

    SvaraRadera

Annons