Annons

2 september 2011

Jag klagar inte men...

Igår kväll då jag precis skulle hasta ner för trappen till tvättstugan och ta ut vitt-tvätten ur torktumlaren säger adde chockerande nog: "- Jag har redan tagit upp den.." När han i förra veckan meckade ihop en vitt-tvätt (med ett par röda långkallingar i) trodde jag att det bara var en engångsföretelse. Bäst att njuta så länge det varar tänkte jag men se på fasen min man har fått blodad tant i tvättstugan!

För att förklara det hela så är det vanligtvis jag som oavkortat sköter allt i hemmet, diktatoriskt då jag har MYCKET svårt att låta någon annan göra hushållsysslor, resultatet blir helt enkelt inte som jag vill. Dessutom har jag inte hjärta att kräva hushållarbete av en enarmad, hårt arbetande, älskling som redan kämpar med att se efter vår vilda 2 åring själv då jag går och jobbar, typ varje kväll.

Kan även tillägga att min man har förut visat sig totalt oduglig när det gäller tvätt. Kläderna var fulla i tvättmedel då jag tog ut dem och förväntade mig att det skulle vara "rena". Så milt men bestämt har jag sagt att jag sköter tvätten framöver, och städningen, och disken. Jag vill inte behöva göra om allt. Men nu hur som helst verkar han få till det riktigt bra! Eller ja, kläderna är ju iallafall rena. För när jag förvånat men lycklig svarar min man igår kväll med: " - Va glad jag blir men då går jag ser och sätter på en ny tvätt!" får jag till svar: " - Det har jag redan gjort! Jag la i en svart-tvätt..." men hallå vad försiggår här egentligen? Någon samlar poäng?




På den lilla lilla lilla skylten står det: "Vi upplever alla färg olika men inte fan är väl den här svart?"

Som sagt, kläderna är rena iallafall:


1 kommentar:

Annons