Annons

29 september 2011

Step into my office

Dagens workshop. Den underbara lilla byrån från 50 talet. Jag räddade den från att hamna i en container i Rinkeby för mer än 10 år sen. Den var skadad och ful. Ommålad och värdelös. Farmor sa: "Ja, jag tänkte slänga den..." Jag älskade den från första stund och sen dess har den hängt med mig i några flyttalas, dock bodde den aldrig med mig i min systers badrum ( allt om det är en novell i sig) men alla förhållande kan behöva lite distans ibland.

Så nu i sommar kände jag att vi nått en ny fas i vårt förhållande, jag och min byrå. Jag tänkte att den skulle bli ypperligt fin i gult. Jag tror oxå att den skulle må bra av att fyllas med leksaker i ett barnrum. Hur som helst så tappade jag lite lusten på byrån såklart då det inte blev någon bebis. Den skulle ju vara min gravidterapi. Jo, jag gör så. Skaffar mig kreativa projekt för att orka med vardagen.

Nu tror ni bara för att jag börjat måla på byrån att jag blivit gravid igen men jag kan meddela att så inte är fallet. Dock kan jag inte lämna min byrå i sticket. Den förtjänar bättre.





" Sun shines in the eyes of those who knows how leave the past behind"


Joshua Radin - We are only getting better




3 kommentarer:

  1. Tack snälla syster! Hoppas att allt är bra med dig.

    SvaraRadera
  2. jag lovar att lägga upp en "efterbild" när min lilla terapi-byrå är färdig :)Ska hitta några fina handtag bara oxå..tips?

    SvaraRadera

Annons