Annons

10 april 2009

Måste man alltid ta vara på tiden som om den vore den sista?

Idag borde vara en härlig dag. Jag fick somna om och Adde tog Des, ingen utav dem kunde ändå sova. Jag har lättare att hantera bastun som skapas när solen ligger på hela morgonen rakt in i vårt sovrum. Mina somrar i Grekland utan aircondition har lärt mig allt om att snusa sött trots 40 graders värme. Ett fasligt tjat om min tid utomlands men i ärlighetens namn så saknar jag livet som varar för dagen, bekymmerslösheten, solen och vännerna sjukt mycket.

Hur som helst, vid cirkus 11 kom min älskade sambo med en kaffe till mig. Sakta men säkert vaknade jag till liv och började packa ihop Des alla tusen livsnödvända prylar för en övernattning hos en mycket lycklig faster. Efter avlämning i Hökarängen, Faster Guds residens runt tre sitter jag nu här på min balkong i eftermiddagssolen och knapprar på jetplanet (laptopen) med en lagom kall latte och Jenny Lövgrens vackra stämma på vår boomblaster som jag släpat ut till sällskap, ja och grannarna ovanför då som alltid ska involvera sig i mitt liv. ( <---- Sveriges längsta mening) Jag hör dem (grannarna ovanför) när jag sover, vaknar, äter, tittar på tv, badar, lagar mat, stryker kläder, ja till och med när jag är på väg till ICA. Visserligen är alla hyreshus lyhörda men vissa älskar att hoppa i golvet och skrika i trapphuset och ska absolut prata om sina betyg från gymnasiet (?) och allt annat intressant så fort man ser dem. Så kort och gott borde detta vara en toppendag som alla andra.

Ändå är jag hel-deppig. Jag vill typ bara gå och lägga mig. Är jag galen? Sova bort en barnfri kväll med skönaste vädret på länge, och inget som behöver fixas hemma? Jag kan i princip göra precis vad jag vill hela kvällen: Leka spaa med alla mina hundratals krämer och masker för hela kroppen. Jag älskar sånt. Allt krämformat man ka ha på kroppen är bara för härligt. Jag skulle kunna göra om bloggen riktigt rejält, jag har ju smygbörjat lite, vet inte i vilken ände jag ska börja. Jag kanske ska sticka klart den stackars halsduken till Lukas innan det hinner gå en hel vinter till. Den var tänkt som en julklapp. Kanske blir den en påskpresent. Jag behöver rensa min garderob. Lägga undan alla mammakläder så jag inte faller tillbaka och antingen blir gravid igen eller gränslöst tjock. När jag var ensam och olycklig roade jag mig med att handla kläder, dock i ganska mycket mindre storlekar än vad jag kan klämma mig i just nu men om man provar dem tillräckligt mycket kanske man en vacker dag kommer i dem igen. Fotoalbumen skulle behöva renoveras oxå. Jag är nästan klar med det som innehåller bilder på mig som liten. Synd bara att min mamma var en usel fotograf.

Jag har ingen lust att göra nått av allt det där. Idag är en sån dag då jag förmodligen bara skulle kunna sitta rakt upp och ner och glo. Jag känner liksom inte för att göra någon nytta. Inte heller vill jag åka någonstans. Sitter nog kvar här i min hängstol på balkongen och googlar, drömmer om allt jag skulle vilja ha. Trots allt är det bara några timmar tills man legitimt kan gå och lägga sig utan att ha slösat bort en dag av sitt liv på att sova. Galet nog längtar jag.

1 kommentar:

  1. Sitt kvar och njut abv ledigheten man beöver inte ALLTID göra något det är nog ibland att bara sitta still och samla sina tankar, kan göra dig effektivare en annan gång när du har en stund över.
    Kram

    SvaraRadera

Annons