Annons

11 april 2009

Jag och min nya vän, balkongen!

... undrar varför det heter balkong egentligen? Utehushyllan känns mer bildligt... jag ska nog kalla den hängterassen, det känns så lyxigt!

Den här vackra färgfesten ägde rum utanför min "hängterass" igår när solen gick ner för dagen. Vackert inte sant? Synd bara att alla tallar och annat skräp står i vägen. Dock är tallarna hem till två ursöta ekorrar så de kan få stå kvar.

Jag läste igår på en svensk viktminskningssite, minns ej vilken, att om man vill bränna fett (oooh ja!) ska gå långa promenader istället för att springa och gärna på morgonen då kroppen bränner som bäst. Tydligen ska man ta en slät svart java och sen ut och traska i ottan, då ska kilona rasa. Jag har ju hört om powerwalking på morgonen innan frukost så jag tänkte ge det hela ett försök. Nu är det en total omöjlighet för mig att dricka svart kaffe som tydligen höjer ämnesomsättnigen så jag sitter här nu med en örttee och hoppas på liknande resultat.

Nähepp dags att gå!


4 kommentarer:

  1. bricanthska bomba dig med kommentarer så du vet att jag läser ;)
    I like hängterass!

    SvaraRadera
  2. haha bricanth...det var det ordet jag skulle skriva i kontrollrutan här under.

    SvaraRadera
  3. Du är för rolig Ida, har du börjat skriva själv ännu? Jag är vannsinnig uttråkad.. världen blir ju lite begränsad när man inte ser... =)

    SvaraRadera

Annons