Annons

27 april 2009

Idag är jag på G, super G!

Jag är inte synskadad längre. Vilken befrielse! Det har dock sina nackdelar. Jag skuttade runt i Nynäs som en glad liten boll igår, notan för hela kalaset blev cirkus 300 spänn billigare än vad jag räknat med, Hej nya Joggingskor!

Det gick grymt snabbt att handla på Willys, visserligen vet jag ju vart alla grejer står så jag vet var jag ska leta men det är såååå traddigt att behöva luta sig så att folk tror att man luktar på hyllorna. Jag baxade som vanligt på mig så mycket jag kunde släppa, och så lite till, jag skulle ju ändå ta tåget idag. När jag väntade på tåget insåg jag att jag för första gången på minst en månad kan se min son utan att trycka ner hela huvudet i vagnen.

Dock kommer vi nu till nackdelen. Jag höll på att svimma när jag kom hem. Chockad inser jag att röran är en sak men köket... jag vet inte vart jag ska börja!? Jag har senaste veckan inte brytt mig om att plocka iordning för jag ska ju ändå få linser och det tar sån tid när man inte ser, men jag har ändå dammsugit och torkat av bänkar och så. Trodde jag ja. Fy fan vad äckligt säger jag bara! Man ser allt jag missat. Golvet nedanför diskmaskinen är helt prickigt!!! Vår köksmatta är inte vit längre, den är grå. Jag vågade inte titta ordentlig när jag gick in i badrummet.

Så nu ska jag röja loss här på morgonkvisten innan jag ska susa till Hökarängen. Hela eftermiddagen ska jag leka med Ankan och Fiffi i studion. Jag tar nog med mig stora minneskortet. Jag har lovat Sara att hjälpa henne att köpa löshår idag oxå så det blir vidare in till stan. Ska nog passa på att köpa nagellim oxå så jag äntligen kan förlänga naglarna igen. Jag började ju friskt förra veckan tills jag kom till momentet där jag skulle limma och insåg att tubben dött för länge sen. Totalt stenhård. Får inte glömma mina kläder i tvättstugan heller. Pjuuu nu är det mycket att hålla reda på, ingen tid att förspilla. Jag börjar nog med att fladdra in i en dusch så at jag inte glömmer det iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons