Annons

9 november 2012

Ville bara säga att..

Idag är jag nöjd med min mamma-insats. Har varit mycket pedagogisk och lyhörd hela dagen. Frusit arslet [och tuttarna] av mig vid lekparken i vad som verkade vara en evighet. Levererat mat [välling frukost halv lunch mellis varm choklad med marshmellows] på bra tider, klätt lagom varmt, sjungit, pratat och svarat på alla frågor om yttre rymden och om varför pappan i lejonkungen dör.

Sjömansbiff till middag, fredagsmys med popcorn och fanta, fyra tvättar avbetade, nattat med en meningslös bok om en tågvagn. Somnade en sväng bland nallar och duplo fram till tolv.

Gjorde en andra vända i köket, tömde torktumlaren. Mätta, nöjda och sött sovande barn. Halvdöd, hjärntvättad mamma. Ack så lycklig dock.

Mitt mammabetyg till mig själv idag är väl godkänt.

Jag har tillochmed fixat doppresent till morgondagen.

Jag är helt enkelt grym. Typ.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons