Annons

26 november 2012

Fingrarna glöder



Tänkte hitta info om overlock och hela den delen av sömnadens fantastiska värld och hittade denna lilla snutt på youtube. Nu har jag sett typ alla lapptäckes-filmerna med denna underbart härliga lilla tant [dam] man blir såååå sugen på att sy. Lyssna på henne liksom!

Hur som helst  så har jag provat detta med "Quilt as you go" och det är typ lika roligt som hon i filmen beskriver det. Det går sjukt fort och blir riktigt bra. Jag slängde på några virkade dukar och ett hjärta oxå. Klockan hann bli tre innan jag tvingade mig själv att sluta men i kväll tänkte jag kantbanda härligheten.


Jag har redan börjat planera på nästa kreation... iiiiiii så roligt detta är!

Ps. Jag är ingen gud på att sy [eller inte nu längre iallafall] men rolig anekdot är att jag sydde min balklänning på denna göra husqvarna Zig-Zag för 15 år sen. Fatta vilken sjukt bra kvalitet på maskin!

1 kommentar:

  1. hittade hit via äppelblomman.... fint du syr!! själv har jag ett icke påbörjat lapptäckesprojekt, tror jag snor din idé med virkade dukar ovanpå för det var himla fint :)

    SvaraRadera

Annons