Annons

20 november 2012

Flitiga flisan

Häromkvällen fick jag lite spunk och rensade ut "pyssel"rummet [läs mestadels syrum] sorterade tyger och hittade två jättefina tryckta jerseytyger. En i gröna toner med stora vattenblommor och ett med vita/svarta/nougat-färgade blommönster.

Mössor. Jag har dille på mössor just nu. Stickar för brinnande livet men det tar sån tiiiiiid! Så mössor var det första som slog mig. Det måste jag sy! Hur svårt kan det va liksom?


Det var busenkelt! Se här så fin!


Alice fick en likadan i miniformat, tanterna på bussen hurrade över hennes mössa ;)




Kanske en smula överdrivet att mor och dotter fladdrar runt med likadana mössor men jag kan inte låta bli att tycka att det är lite charmigt.

Det blev ganska många mössor i lite olika storlekar och jag kan tänka mig att göra en mammaledighetsklassiker [börja sy barnkläder och sälja för en billig penning] men då återstår frågan om någon vill ha....


1 kommentar:

Annons