Annons

1 november 2012

Depp-pepp

Idag är jag ingen bra mamma. Ingen bra med människa heller för den delen. Känner hur det kryper i kroppen och hur jag irriterar mig på småsaker. Sjukt velig oxå. Vill gärna åka förbi PMS Tattoo, dricka kaffe, tanka lite energi men orkar egentligen inte och borde åka direkt hem och fixa inför helgens pumpakalas. Farmor hämtar från dagis så jag behöver inte åka tillbaka igen. Skulle kunna bedriva hela dagen med bara Alice-tid. Fast det känns som att min lilla flisa och jag ändå har hela dagarna [Läs:10-15]för oss själva att pussas, ammas och kramas.

Vad ska jag göra idag egentligen? Inte är det särskillt kallt heller. orka gå på promenad, fan jag traskar ju överallt hela dagarna så det borde väl räcka. Hade stegräknaren i förrgår hemma under kvällen när jag lagade mat och fixade med tvätten och traskade ihop hela ca 8000 steg. Då hade jag lämnat och hämtat på dagis oxå, varit hos PMS och flängt runt i allmänhet. Kanske ska prova att ha räknaren hela dagen någon gång. Mitt rekord är en kväll på min förra enhet [där går man myyycket] då jag kl 21 kollade räknaren och hade dryga 17 500 steg. På ett arbetspass liksom. Helt galet.

Hur som helst känner jag mig totalt minus-pepp idag. Bör nog uppsöka lite terapi under ljuset från alla vackra lampor hos PMS. Mår så himla bra när jag har varit där.

Japp så får det bli. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons