Annons

26 november 2012

"Får du sova på natten?"

Min plan var att gå upp tidigt, tvätta, vika rent, plocka köket, sortera i syrummet och därefter med en stor kaffe sy på mitt lapptäcke [det nya projektet] tills det vid nio är dax att skritta till bussen.

Men

Vid midnatt då vi någelunda tidigt gick och la oss tyckte barnens pappa att det var en strålande idée att börja leka tittut med det lilla barnet... Som efter att pappan sagt gonatt var vaken och kvittrade som en liten fågel till runt 2-tiden...

Halv 4 väcks mamman av att en halvtrött figur står och viskar efter välling vid hennes fotända. Efter att mamman har hämtat kudde, täcke, snutte, gosehunden x 2 [allt på olika stället i huset] vill barnet ändå inte lägga sig ner och somna om. Barnet vill se mästerkatten.

Dö i en eld mästerkatten.

Mamman och barnet visk-diskuterar i uppskattningsvis en timme. En timme innan mupparna rivstartar morgonen [ manananamna mana do do do du do] alltså det vill säga, pappans väckarklocka ringer.

I princip samtidigt som det stora barnet äntligen efter milt tvång lägger sig ner vaknar den lilla och vill oxå komma och böka/äta/snutta hos mamma.

Giv mig styrka

När mupparna väl drog igång vid 06:01 tog jag det mogna beslutet att vi [läs jag] skiter i dagis idag och går till öppna förskolan istället. Dessutom regnar det småspik ute. Likamed, lust att spendera halva dagen på en rutten busshållsplats? Nej, roligare kan man ha.

Ja, jag erkänner. Jag är lat och rysligt bekväm. Nu går jag och lägger mig igen för nu minsann sover de små trollen. Samtidigt!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons