Annons

5 november 2012

Boot Camp Vika [okänd vecka]

Ja, idag är det måndag och ny vecka. jag har valt att inte presentera några resultat i Boot Camp Vika de senaste veckorna. Mycket för att jag glömt bort det, men oxå för att jag sporadiskt ställt mig på vågen och den rör sig inte ett skit. Svajar mellan 67,5 och 66,5. Kanske ska erkänna att jag inte ansträngt mig direkt. Orkar inte helt enkelt. Känner mig lugn sålänge vågen inte plusar alltför mycket.

Jag vet inte riktigt men jag känner mig lite halv-pepp på det mesta just nu. Pumpakalaset blev grymt lyckat. Desmond var superlycklig, Men nu är det över och jag har inget nytt direkt att se framemot. Jul? Verkligen inte. Pysslet och pyntandet veckorna innan, snö, glögg och tända ljus är underbart men stressen över julklappar och frosseriet på själva julafton ger mig ångest. Varje år. Allra helst skulle jag vilja fira hemma själv bara med sambon och barnen. Kan sträcka mig till att åka iväg på en jullunch hos släktingar men att vara hemma igen till Kalle. Men så blir det aldrig. Det är bara att härda.

Dagens to do är 4 års-kontroll. Känner mig lugn då jag vet att lilla herrn både kan se och höra ordentligt. Rita ringar och para ihop färger. Önskar jag slapp gå ut i huvudtaget idag men det är som med julen, bara att härda.

Vet inte riktigt vad jag ska göra för att höja humöret just nu. Känner mest för att bara mysa och kolla på film. Pedagogisk mamma, inte mycket. Fyller mitt stora barn med en massa raffinerat socker dagarna långa dessutom. Ansvarfullt eller hur?

Neg neg negativ! Hoppas denna fas är pms och går över.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons