Annons

24 maj 2015

Plan B

Idag [Läs: lördag den 23/3] skulle jag ha stått på Estö till kl 14 och sålt på loppis.

Jag hade rensat ut kungligt, ni vet vi ska ju göra ett rum av förrådet så igår vid 23-tiden var hela hallen full med prylar to sell.

Dock insåg jag att man måste betala när man åker in, en regel som är ny från i år. Löning är på måndag och barnbidraget är slut. Så det var bara att gilla läget, packa tillbaka alltihop, planera en sväng till Hågelby storloppis (de har tydligen loppis varje lördag under sommaren) istället.

Inte deppade jag minsann, jag korkade upp min Asti Cinzano jag haft i kylen i typ 2 år, tog mig ett glas och satte mig att sy istället. Det blev ett set till familjens allra minsta nykomna kusin. Byxorna blev jag så nöjd med att jag när jag ändå var igång sydde ett par till Aston också.









2 kommentarer:

  1. Så fint du sytt! Såklart Aston också skulle ha ett par byxor. Gillade tyget på tröjan.

    SvaraRadera

Annons