Annons

20 maj 2015

Bunkrar upp

Nu är det ju nästan en månad till lilla herrn blir fyra månader och det är dags att introducera fast föda men då jag såg banangröten i affären som var min stora sons favorit och numer kan vara lite klurig att få tag i slog jag till. Better safe than sorry.


Jag tänkte börja med gluten och små smakisar från min mat. Dock oroar jag mig lite för komjölken såklart. Dessa innehåller grädde så jag kan inte börja hejfadderullan direkt med dessa. Vi vet ju inte heller om det var komjölk eller bara något annat eller egentligen inget som gav honom en sån reaktion.

Fem veckor gammal fick han ersättning. Dagen efter hade barnet nässelutslag i hela ansiktet. Jag tog ur komjölk ur min kost men det tog ändå över två veckor innan alla utslagen lagt sig. Jag började med mjölk igen och nu får han till och från mindre, torra utslag i tinningarna. varför vet ej men BVC trodde inte att mjölken var boven och allergitester gör man först vid 4 månader om inte barnet är påverkat på annat sätt, alltså missnöjt eller får svårt att andas.

Här är nästan 2 veckor efter och utslagen har börjat ge med sig

Jag ville gärna få in gluten och hoppas på att det funkar då jag ganska snart vill kunna ge honom gröt till kvällen för att få sova lite längre än 2 timmar.

konstigt att ungen kan sova 4-5 timmar på dagen utan problem men på natten vaknar han hela tiden... känns det som. Om jag är någorlunda vaken brukar jag kolla klockan för att ha lite.. ja koll och då brukar natten se ut såhär:

Vaknar vid 00, 01, 04, 05. En lyxig natt vaknar han bara vid 01 och 05 ;) Då brukar jag ha den fantastiska turen att antingen båda eller åtminstone ett äldre barn tassar upp och står vid min sida av sängen. Vill man väcka pappan behöver man ett atomkrig och detta vet alla i den här familjen, inklusive katten, så alla kommer till mig.

Slutkörd? Ärsh, självvalt. Lite sliten kanske.

:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons