Annons

29 maj 2015

Älskade jobb och en ny matta

Igår var jag tillbaka på jobbet.

Jag önskar jag kunde åka idag igen. Gud vad jag tycker om mitt jobb! Jag älskar mitt jobb!

Jag skulle ju som ni vet köpa en matta och som allra oftast i mitt fall leder det ena till det andra till det tredje och sen har jag typ glömt vad jag började med. Jag har sakteligen börjat inse hur pass svårt jag har att hålla fokus och hur ofta jag snabbt omdirigerar min vardags-orkester.

However, så började jag med att via GPS leta fram bokföringsfirman som skulle ha en massa papper från extrajobbet [jag erbjöd mig att dumpa av dem då jag ändå skulle till de krokarna och köpa en matta] hur som helst så inser jag desto närmre jag kommer att det ligger typ supernära mitt ordinarie jobb! Alltså verkligen SUPERNÄRA!

Osminkad i mjukisar tog jag ett snabbt beslut att ta en sväng förbi där innan lunch och hälsa på dem. Jag har ju lovat det och det har liksom kommit bort i min planering då jag bytte bort min mobil med alla mina nya nummer i. Jag gillar inte att komma oanmäld egentligen, särskilt inte till "min" klass eller mina kollegors klasser. Men jag gjorde en rövare och chansade.

Började hos min chef. [Henne gillar jag, mycket] Hon var sådär lagom upptagen som hon brukar vara. Tog sig tid ändå att prata lite och hjälpte mig upp med hissen till vårt klassrum.

Där blev jag kramad direkt och det kändes så bra. Hängde med dem på en snabblunch. De skulle på utflykt senare så det blev lite kort men det kanske var lagom. Jag vet inte men jag hade gärna åkt med dem och varit med dem resten av dagen. Konstigt att man kan sakna så? Jag trodde nog inte riktigt det egentligen men det kan ju vara så att mina kollegor också är lite utöver det vanliga. Om man jämför med mina tidigare jobb. Där det alltid varit två eller tre läger och tisseltassel mellan alla.

Den spontana känslan i klassen och att träffa mina arbetskamrater är att det inte gått någon tid alls, att det var igår jag gick av och att jag lika gärna kan börja i morgon. Jag kände också i bilen på väg hem att varför ska jag plugga 4-5 år? Jag har ju ett grymt bra jobb, kanske inte en superlön men bättre än många och med mycket ledigt [typ 11 veckor/eller annsofie?] Jag har varit lite stressad över min utbildning och att maximera min löneutveckling men nu känner jag lite att stora studielån för vadå? Jag betalar fortfarande på min lån från usk-utbildningen och den var bara på 1,5 år.

Jag ska hålla fast vid min tjänst nu när barnen är små så får vi se vad jag känner sen.

Finaste kollegorna hade presenter till mina barn också! Jättefina barnböcker! Desmond bläddrade i sin direkt och ville att vi skulle läsa den till nattningen. Högsta betyg! Böcker är verkligen tacksamt då jag är urusel på att köpa dem själv. Jag älskar ju böcker! Böcker är hemmets själ, ni vet "Fyll ditt hem med böcker såsom du fyller din kropp med din själ"

Hemkunskap och träslöjd hehe

Kidsen i klassen gillar rekordböcker och denna var ju grym!

Desmond och jag har googlat på snabbaste djuren på land, i vatten och i luften så detta kunde Desmond redan och blev så ivrig och stolt!
Jag avslutade dagen uppe på träningskolan med kaffe och prat. Så trevligt att jag vid ett-tiden fick bråttom att hinna med till Rusta och köpa den där förbannade mattan.

När jag vill var där kände jag att tusan här fanns det prylar jag vill ha! Dock var jag duktig och höll fokus på mattan. Det gick bra tills jag skulle välja och dessutom hittade ännu en matta. Den svartvita gick bort ganska snabbt. Den var billigast men var plastig och kändes väldigt mycket altanmatta om jag ska vara ärlig. Den hade inte funkat i vinter i vardagsrummet men så fanns det en småmönstrad och en stormönstrad [den jag tittat på hela tiden] och jag kunde inte bestämma mig! Skickade bilder till sambon på mattorna med matchande kuddar till som jag hittade [tag 3 betala för 2 - winning!] fick till svar:

"-Tag den fula mattan" = Han tycker att båda är fula eller han bryr sig verkligen inte.

Skickade samma bilder till min storasyster som förövrigt är bäst och har den ena av mattorna i sitt vardagsrum. Svar ja, hon och jag är läskigt lika. Ibland tror jag att vi är samma person, fast hon är bäst. Fick svar efter några minuter vilket typ aldrig händer då hon alltid är sjukt upptagen. Hon ringde faktiskt upp mig och så hade vi en mycket vettig och givande diskussion därinne på Rusta om vilken matta jag skulle välja. Den småmönstrade kom vi fram till var lugn och mer vuxen i sitt uttryck, den stormönstrade skulle jag bli glad av när jag kom hem, dessutom skulle den fylla ut vårt gigantiska vardagsrum bättre. den mattan skulle rent formspråksmässigt ta mer plats. Älskar att bolla idéer med min syrra. Hon fattar alltid precis vad jag menar.

Min vision om vardagsrummet är grafiska mönster möter blommigt vinrött, marockanskt, kopparfärgat, lyktor i plåt liksom. Fattar ni? Det ska vara som en stilren  men mjuk och inbjudande 70-tals-kram.

eeeeeehhh, jag vet inte om jag får till det. Jag återkommer om några timmar då jag rullat ut mattan

;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons