Annons

25 maj 2015

Linas matkasse

Kommer ni ihåg att jag för några veckor sedan beställde en matkasse från Linas? Jag valde barnkassen och nu igår (söndag) kom den som utlovat! Sjukt smidigt! 


Jag beställde en fruktkasse också som var välfylld med blandad frukt: Päron, äpplen både röda och gröna, persikor, kiwi, bananer och rabarber. Förträffligt nog hade man lagt i en vaniljsås också i kassen och i receptboken fanns en ett recept på en mumsig paj med rabarber, nötter och ingefära.



Det är riktigt bra variation på maten i kassen och det ska bli riktigt skoj att laga mat denna vecka. Jag ser faktiskt fram emot det! Jag kan säga efter en snabb genomgång av recepten och av det som finns i kassen att detta inte är mat vi normalt skulle ha planerat och handlat själva så det blir intressant, särskilt torsken eftersom att min man hatar all fisk förutom torsk i äggsås och fiskpinnar.... kanske handlar hem en burksoppa till honom den dagen hehe, just to be safe. Dock är allt i jättefin kvalitet! Inget är trasigt, dåligt eller lågbuget. Som jag hade förväntat mig var det lite lilla julafton att packa upp påsen igår. 




I övrigt tycker jag att informationen kring påsen och receptbladet man fick med var grymt! Det känns mycket pedagogiskt, instruktivt och inspirerande! Precis det jag ville få ut av kassen faktiskt. Det finns en app också till mobilen/paddan an kan ladda hem om man skulle tappa bort receptbladet. I appen kan man också se sin beställning, avboka/påboka, lägga till en bonuskasse.

Ikväll tänkte jag börja med att laga Cordon Bleu på lövbiff med potatismos och vaxbönor.

Om du också vill testa en kasse finns deras supererbjudande för nya kunder här:



Nu ska jag susa iväg och lämna barnen on places to be.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons