Annons

16 maj 2015

Jag ska bara

Jag kom just på att jag inte delat med mig av min förlossningsberättelse ännu. Hoppsan skojsan! Jag har ju en del att pyssla med om man säger så och min tid till bloggen är hyfsat begränsad.

Pågående projekt:

  • Målning av köket [eeeevighets maskin...tralala]
  • Utrensning av prylar till storloppis på Estö 23/5
  • Omöblering av vardagsrum, syrum, spelrum, Alice rum och datarum
  • Målning av tvättstugan [började i september tror jag...]
  • Rensning av plattor vid entrén
  • Sömnad till Slottsmarknaden i Wenngarn 31/5 [vintagefestival]
  • Gräsklippning [Jag har klippt hälften]
  • Tvätt och strykning av gardiner [de få vi har]
  • Putsning av fönster [jag tar dem pö om pö]
  • Rensning av rabatten på leksidan
Jag har mitt i allt kommit fram till att jag har betydligt mer långtgående problem. Jag har otroligt svårt att göra en sak i taget. Jag påbörjar 100 saker, slutför kanske 3. Det finns ingen hejd på stökigheten i vårt hem och jag har nu vuxet insett att det är jag som är orsaken.

Jag glömmer saker hela tiden och tappar bort åtminstone något av nycklar, mobil och min plånbok varje dag. Jag kan liksom vara påväg att hämta något någonstans och påvägen hitta något annat att pyssla med, fastnar där ett tag innan jag kommer på något annat som jag tänkt göra och så fortsätter det hela dagarna. Jag hade igång stegräknaren på mobilen häromdagen och gick runt 17 000 steg. 

Hemma. Jag gick alltså mer än 17 000 steg hemma genom att bara vimsa runt. Räkna bort den tiden som jag lagt ifrån mig mobilen och inte hittade den. 

Min bvc-sköterska tyckte att jag skulle söka till prima för en utredning.

Jag försökte kalla mitt beteende för "clean as you go" när min man med ett stort leende frågade mig vid ett tillfälle vad jag egentligen pysslar med. Han asgarvade och sa: "Älskling, du har bara googlat fram en ursäkt för din ADHD!"

Det jag egentligen skulle säga är att när jag hittar min förlossningsjournal ska jag skriva min berättelse. Promise :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons