Annons

24 oktober 2014

Vad ska jag nu äta?

Jag blir tokig! Jag reagerar på något födoämne men jag vet inte vilket! Varje gång jag äter lunch eller middag får jag blåsor över hela tungan. Tungan svullnar och det svider som f*n! När jag väntade Desmond var det hallon jag reagerade på, när jag väntade Alice var det körsbärstomater, jag tål både ock utan problem annars så något mysko händer i min kropp med alla gravidhormoner.

Vi käkade tacos dag och jag hade varken hallon eller tomater på. Jag fick likadant vid lunchen i skolan idag och då tog jag av laxen och matchade med grönsallad. När jag började känna av vid lunchen slängde jag i mig resten av maten för att hinna få i mig den innan det värsta bröt ut. Skitjobbigt. Det började för en vecka sen och jag fattar inte vad det är!

Det kan omöjligt vara laktos då jag både kan äta fil, yoghurt och dricka kaffe med mjölk utan att jag får blåsor. Inte är det ägg heller eller gluten då äggmackor går bra. Känns nära till hands att det skulle vara någon grönsak/frukt med röda färgämnen i typ hallon, tomat, paprika osv men jag har verkligen inte ätit det nu för att testa om det är det som ställer till det men jag får ju såhär ändå.

Lök är det inte heller...

Suck

2 kommentarer:

  1. Oj det verkar ju verkligen knepigt, hoppas du SNART kommer på vad det kan vara!

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur Yohanna! Igår testade jag tomater igen, och paprika. Ingen reaktion så det är det inte... forskningen fortsätter!

    SvaraRadera

Annons