Annons

29 oktober 2014

Höstlov

Nu har jag haft två mycket produktiva dagar på jobbet och förtjänar resten av veckan ledigt!

Min plan är att:


  • Pilla ner resten av mosaiken i köket så vi någon gång kan få upp det nya fina kaklet vi köpt som står på hög i hallen. Jag har en vision om att köket ska vara klart när bebisen kommer i februari. Min man som kommer göra det mesta av jobbet [bortsett från spackling och målning då han inte kan det pga sin stelopererade handled] är rysligt snabb när han väl sätter igång och nu väntar han egentligen bara på mig som aldrig blir klar med spacklingen och mosaiken.
Det har sett ut exakt så här i en månad nu
  • Sy en eller två gravid-toppar till mig själv! Jag fick precis hem en fantastik mönsterbok bara till MIG i brevlådan och nu kliar det i fingrarna att sy lite fint till bara MIG.
Jag tänkte förlänga den och göra rynk över magen :)
  • Plocka i ordning det sista på tomten inför att snön kommer. Typ kratta en smula om bäckenet tillåter.
Vart börjar man?
  • Sy klart min dotters tingeling-dräkt tills på lördag. Vi firar Desmonds födelsedag med Halloween-tema som sig bör när man är född under just Halloween :)
  • Baka något gott.
Nu återstår bara att se hur mycket av detta jag kommer lyckas att förverkliga. Förmodligen inget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons