Annons

10 oktober 2014

Höstens sista strålar

Idag sken solen för första gången på typ en vecka. Jag har haft ångest över att gräsmattan inte hunnit bli klippt en sista gång inför vintervilan. Snabbt som tusan ryckte jag fram gräsklipparen när lilla damen somnat i vagnen och klippte på för glatta livet. Det får jag äta upp nu för sablar vad ont det gör i ryggen och bäckenet. Jag min dumsnut. Men nu slipper jag ha ångest iallafall. Winning?

Ni alla vet ju att jag älskar hösten. Våren är okej den också men hösten alltså ba wow! Kolla in min chrysantemum! Hur snygg är den liksom inte!?


Ringblommorna växer så det knakar! Som brandgula små solar ploppar de upp överallt i rabbatterna. Urtjusigt! Det regnade ju som under domedagen så de flesta av äpplen har gått gone bye bye men några lyckades jag rädda. De doftar helt makalöst. Tror att det är någon sorts Transparente blanche men vad vet jag.




Jag fick även tiden att trycka ner de 250 vårlökarna jag beställt. ;D och i vår tar jag upp kriget mot rådjuren! De flesta av tulpanerna hamnade i krukor och zinkhinkar = Jag tar in dem när jag inte är hemma och på natten = HA! Där fick ni era bruna hungriga monster! Påskliljor säger dem att de inte gillar men det återstår att se. Jag har köpt både sorter som bara är fina, de rörde inte de två jag hade i våras, samt såna som doftar och det är allmänt känt att rådjur inte gillar doftande växer, typ lavendel, liljor osv. Mitt sista välvässade vapen är blodmjöl som jag planerar att bomba rabatten med! Kanske jag blir av med grannens katter som använder min rabatt som toalett. Dock tror jag att det är och förblir ett önsketänkande. Inte så charmigt att komma hem och känna den smurfiga doften av kattavföring när man skrittar upp för trappen. Tyvärr spelar det ingen roll hur mycket vatten jag sprutar på dem. De sätter sig där och krafsar ändå när jag inte ser, de lömska filurerna. Svar ja, jag har en egen katt också men den är av den bortskämda typen och använder lådan inne [säkert för att j*vlas] för den måste jag tömma i tid och otid så jag är hyfsat säker på att han inte är den skyldig. Dessutom har jag ju tagit grannens två hårbollar på bar gärning flera gånger.

Nej, jag har inte påpekat det till grannarna och vägrar göra det. Det är katter. De går vart de vill. Sådana småsaker man får stå ut med när man bor och har grannar ;)

Dock är det inte lika kul när deras 15-åring, kommer hem full som en kastrull sätter sig på VÅR uteplats utanför VÅRT sovrumsfönster kl 01 på natten och fyllesnackar med sin polare i mobilen. Vägrar flytta på sig. Grabben trodde nog att han var hemma och att det var hans pappa som kom ut på trappen och stod och skrek på han att han skulle dra där ifrån. Stackarn kunde inte ens gå rak när vi väl tillslut efter lättare hot lyckade få honom att lämna vårt tomt.

Nåja, det kommer väl en natt om 10 år då min egen son kanske hamnar på grannens uteplats i fyllan och villan så jag ska nog inte vara så småaktig. Inte så kul då men ganska lustigt såhär i efterhand. Adde var rasande och kunde inte sova sen. Han trodde att grabben var en galning som frågade om han "-Vill du dö eller?" fast han egentligen sa " -Det är ludde.." med uppskattningsvis 14 öl i kroppen.

Drama drama. Är det inte bajsnödiga katter eller fulla ungdomar så är det spindlar stora som elefanter [mellan ögonen]. Värsta vilda orten på 500 innevånare. Å alla vet ju att det finns en knark-kartell här ute. #ironi

Dock har vi faktiskt ett eget MC-gäng, vilket är ascoolt. De ser så hårda ut fast ändå snälla liksom :) Känns tryggt att några hyser lite skräck i eventuella fulingar som skulle få för sig att komma hit och göra bus. Drama drama men ändock så lugnt. Om man räknar bort elefant-spindlarna för dem är INTE okej.

Hepp! Nu ska jag steka falukorv, hare gött hej!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons