Annons

6 oktober 2014

Körkort i flingpaketet

För två dagar sen såg jag döden i vitögat då jag skulle svänga av in till den lilla ort där mina barn går på dagis [läs:Förskola] Chauffören i en 24 ton tung Sl-buss [älskar att man kan googla på "vad väger en sl-buss och få upp 56 066 träffar] tycker uppenbarligen att det är onödigt att vänta där HEN har stopp-plikt utan kör ut och prejar sig in i princip hela mitt körfält, bilen bakom mig passerar mig lägligt nog samtidigt i sitt körfält.

Så för att inte bli totalmos mellan en volvo x90 och 858:an mot sorunda panikbromsar jag och hänger på tutan. Vad tror idioten att han kör runt med egentligen???!! Det är j*vla ledbuss liksom!

Ursinnig ringer jag upp SL´s kundtjänst och förklarar lugnt men hyfsat ingående om hur jag tycker att deras chaufförer uppför sig i trafiken.

Okej jag har haft körkort i dryga året men det betyder inte att jag INTE kan trafikreglerna eller grundregler såsom visa hänsyn och KÖRA i sitt KÖRFÄLT inte i alla andras. Får man inte plats, vilket jag mycket väl förstår att man inte gör om man kör en 18 meter lång ledbuss på 24 ton, jo då VÄNTAR MAN. För nej, jag kan inte stå och "vänta" på en 70-väg däremot kunde hen det som redan stannat vid stopp-skylten.

Till svar från kundtjänst fick jag att man skulle ringa upp chauffören och påpeka det [hen lär inte ha missat att han höll på att mosa mig] då man enligt kundtjänst redan hade en anmärkning om en liknade situation i samma korsning.

Jag ringde hysteriskt upp min sambo strax efter och gapade av mig om att alla buss-chaufförer måste ha fått sina körkort i flingpaketet! Han skrattade gott och lugnade mig med att det bara är att vänja sig vid att busschaufförer skiter i alla andra i trafiken, ser du en buss = håll dig undan om du inte vill blir överkörd typ.

Jag köpte inte hans argument och förkunnade att jag minsann pratat med sl´s kundtjänst bla bbla

Min sambo skrattar ännu högre och några minuter efter vi lagt på skickade han denna video till mig:




Typ så kände jag inför SL den dagen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons