Annons

1 oktober 2014

19+5

Jag är trots allt gravid :)

Dagen efter mitt förra inlägg kände jag strax över naveln en liten bekant fjäril. Det gick inte att ta miste på. veckan efter var vi på ultraljud igen och jomenvisst är det en krake där som röjer runt. Allt sitter där det ska och prognosen spår en liten lillebror andra veckan i februari.

Hur mår jag då? Oförskämt bra faktiskt! Trött som en gnu efter jobbet men det sitter mest i huvudet då jag sysslar med konflikthantering HELA dagarna. Foglossning så klart men akupunkturen verkar fungera även denna gång. Hyfsat men lite smärta kan jag stå ut med, jag kan ju gå. Dessvärre gör behandlingen AS-ont. Det som kändes som myggstick innan känns nu som jordgetingar typ...eller mindre getter som biter mig i ryggen. Det är inget besök jag direkt ser fram emot om man säger så.

Jag sydde min första bebis-body i förra veckan! Sjukt nöjd!  Tyvärr hittar jag inte min kortläsare så jag kan inte lägga upp några proffsiga bilder på den men jag la ut den på instagram ;)


Lyx att bestämma själv exakt hur bebiskläderna ska se ut eller hur? ;D

Känns lite sorgligt att detta är sista gången. Det är ganska trivsamt att vara gravid (nu) och jag gillar ju ungar. Mina egna extra mycket såklart. Alice har i skrivande stund lekt och grejat runt på sitt rum
i över två timmar. Det är något alldeles speciellt att lyssna till sitt barn som förnöjsamt har en dialog med sina dockor.

Nåja, jag får se till att njuta så mycket jag kan så här sista natten med gänget ;)


1 kommentar:

  1. Vad härligt (för det mesta!) att få vara gravid igen! Avundas dig och hoppas verkligen att jag också får bli mamma en gång till. Se till att njuta! <3 kram Ina

    SvaraRadera

Annons