Annons

19 oktober 2014

Piggare

Ibland tar saker lite tid. Som att rama in en tavla. Jag fick den här "kladden" som min syster beskrev den för typ 1 år sen. Därefter har den inte fått någon plats i vårt hem trots att jag älskar den. Allt vi har hemma på väggarna i konstform är skapat av antingen mig, barnen, min svägerska [fotografierna i bakgrunden på stora bilden bland annat] samt min syster. Fullkomligen bubblar av kärlek till min systers tavlor! Jag kan faktiskt inte komma på något som är "köpt". Jooo juste, min sons stora Disney-plansch men det var farmor som köpte den. Han älskar den. Jag hatar den. Dock måste man kompromissa ibland.

;) 



Det märks att jag är piggare nu när jag idag går in i vecka 23. Trots att jag varit krasslig och småförkyld i en vecka. dels har jag börjat ta en järntablett varannan dag men jag har också drabbats av ett lättare pyssel-boa för bebis-fix-städ-sug. 

Spjälsängen fick upp fronten häromdagen! Den har stått halvmonterad efter Alice i vårt sovrum i typ 2 månader men nu är den redo! Bädden är höjd och båda sidorna har fått spjälor igen.
Nu ska jag bara hitta något fint att bädda den med. Jag syr ju gärna själv men just sänglinne finns oftast bara i tråk-tryck, typ med bilar eller ännu värre nallar eller värst: Nalle puh. *usch*



Den gamla kryddhyllan får inte plats ovanför den nya fläkten så den tänkte jag ta och sätta upp på väggen ovanför spjälsängen att ha nappar och kanske något annat fint i. Det får bli att skruva upp den så den sitter ordentligt.


Måla - Höstlovsbestyr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons