Annons

22 september 2012

Rådjursmat


Vi passade på att njuta av sensommaren sista värme på uteplatsen igår. Fredagar är ju våra lediga dagar då jag har tänkt att vi bara ska planera in roliga saker. Nu då jag fortfarande inte har något körkort blir det lekpark eller lek på tomten då det är fint ute och pyssel/bak/briobana om det regnar eller bara film och mackor om det är en gnällig dag.


Hur som helst visade tempen dryga 20 grader på framsidan och vi [jag] roade oss med att rensa och plantera de 200 tulpanlökarna jag beställt från odla.nu. Jag gav bort alla jag köpte förra hösten eftersom att vi sålde huset och i våras fick avundsjukt sukta på dem i syster och svärmors trädgård. Sjukt fina! Blandade färger i en underskön kakafoni. Enda farhågan är de hungriga rådjuren som redan bråkat med en av mina magnolior, hängkaraganen och båda schesminbuskarna. De lila penserna i våras hann jag knappt se innan de var uppätna. Således planterar jag nu de mumsig tulpanerna precis utanför dörren så kanske man får en glimt av rådjuret iallafall, om de nu vågar sig så nära huset.

 Min lilla örtvrå med citronmeliss, rosmarin, persilja och mynta samt tokvackra dvärgbergenian.

 Billiga mixade lökar

 Har man ingen sandlåda får man låna ut en del av rabatten

På toppenhumör


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Annons